Klart "The Walking Dead", hvis det skal være i Zombie-genren. Ellers er der rigtig mange gode bud. Kan også anbefale Watchmen og de nævnte Batman tegneserier.
Men hvad ville så være bedst? Paperback eller hardcover? Man kunne jo forestille sig at hardcover udgaven ville være besværlig at sidde med da den indeholdet det dobbelte af en paperback...eller hvad?
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
#15 - Jeg finder det nu ikke besværligt. Tværtimod, hvis man f.eks. sidder med en Absolute-udgave. Så ville det nok blive endnu mere besværligt hvis det var lavet i paperback. :-)
Det er også en smagssag synes jeg. Efter min mening, så kilder det til samlergenet, hvis der står hardcovers på hylden, f.eks. Absolute-editions. Samtidig kan jeg godt lide når flere bind er samlet i et stort, så der er samling på det. Som det f.eks. er tilfældet med den som du linkede til fra Amazon. Det samme gør sig gældende med "Absolute Watchmen".
Jeg vil også lige smide en hurtig anbefaling afsted mod en af mine favoritter, nemlig serien "Y: The Last Man". Den handler om en fyr og hans abe, der pludselig bliver de to eneste hankøn på jorden, da alle med Y-kromosom pludselig dør. Historien er skrevet af Brian K. Vaughan og har en cool streg og fed artwork af Pia Guerra.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#1 - jeg kan varmt anbefale Y: The Last Man, flot tegnet, rigtig interessant flot og god historie. Det er så dog også den eneste 'voksentegneserie' jeg har læst :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Hardcover er altid bedst. Er det ligegyldigt, så gå efter hardcover. Men modsat må jeg sige, at den højere pris ikke altid er retfærdiggjort for hardcovers. Det afhænger dog helt af, om man er samler - for så er hardcover et must - eller om man blot vil læse historien.
Jeg ville have nævnt Tintin, men hvis han er mest til Marvels superhelte, så er det lige meget. "Watchmen" er dog stadig at anbefale, medmindre han hader tegneserier for voksne.
#11 evermind 15 år siden
#12 chandler75 15 år siden
#13 weebs 15 år siden
#14 Bony 15 år siden
#13 - Ja, lige præcis.
#15 weebs 15 år siden
#16 Bony 15 år siden
Det er også en smagssag synes jeg. Efter min mening, så kilder det til samlergenet, hvis der står hardcovers på hylden, f.eks. Absolute-editions. Samtidig kan jeg godt lide når flere bind er samlet i et stort, så der er samling på det. Som det f.eks. er tilfældet med den som du linkede til fra Amazon. Det samme gør sig gældende med "Absolute Watchmen".
Jeg vil også lige smide en hurtig anbefaling afsted mod en af mine favoritter, nemlig serien "Y: The Last Man". Den handler om en fyr og hans abe, der pludselig bliver de to eneste hankøn på jorden, da alle med Y-kromosom pludselig dør. Historien er skrevet af Brian K. Vaughan og har en cool streg og fed artwork af Pia Guerra.
#17 lagoni 15 år siden
#18 filmz-Claudius 15 år siden
Jeg ville have nævnt Tintin, men hvis han er mest til Marvels superhelte, så er det lige meget. "Watchmen" er dog stadig at anbefale, medmindre han hader tegneserier for voksne.
#19 Michael Andersen 15 år siden
#20 weebs 15 år siden