Har en ven som er meget interesseret i tegneserier og han fylder snart år, så tænkte jeg vil give ham en tegneserie i år, men ved ikke hvilken. Så ville hører om i havde nogle anbefalinger?
Det er sgu bredt! Kan du indsnævre tegneserieområdet? Amerikansk, Marvel, DC, klassisk europæisk, Disney etc?
Jeg vil dog ikke tøve med at anbefale Frank Millers "Sin City"-serie. Hvis det skal være europæiske klassikere, så har Egmont udgivet 7-8 lækre hardcover-bind med André Franquins "Splint & Co." ... og så er første hardcover-bind af Peter Madsens "Valhalla" - indeholder de tre første numre i serien - blevet udgivet af Carlsen. Jeg vil også gerne anbefale Mike Mignolas "Hellboy"-serie samt de tre bind i "30 Days of Night"-serien.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Han læser mest Marvel hvor hans ynglings er X-men, men kunne godt tænkte mig at give ham noget han ikke har læst. har overvejet lidt Watchmen og The Dark knight returns, men vil gerne hører hvad folk ellers anbefaler, og gerne hvilke steder det er bedst at købe dem.
Jeg vil da lige benytte mig af denne tråd og høre om der er nogen gode forslag til en god horror serie - evt. noget zombie spas - som ville være god at give i gave?
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
#1 MoH 15 år siden
#2 Yoda 15 år siden
Jeg vil dog ikke tøve med at anbefale Frank Millers "Sin City"-serie. Hvis det skal være europæiske klassikere, så har Egmont udgivet 7-8 lækre hardcover-bind med André Franquins "Splint & Co." ... og så er første hardcover-bind af Peter Madsens "Valhalla" - indeholder de tre første numre i serien - blevet udgivet af Carlsen. Jeg vil også gerne anbefale Mike Mignolas "Hellboy"-serie samt de tre bind i "30 Days of Night"-serien.
#3 inflector 15 år siden
#4 MoH 15 år siden
har overvejet lidt Watchmen og The Dark knight returns, men vil gerne hører hvad folk ellers anbefaler, og gerne hvilke steder det er bedst at købe dem.
#5 Yoda 15 år siden
Ellers f.eks. Play: http://www.play.com/Books/Books/-/203/260/3-/Regio...
G. Floy Studio har udgivet en del Marvel herhjemme (hvis dansk er et krav?) ... de har deres egen Webshop: http://gfloystudio.tempdom.com/
#6 MoH 15 år siden
Vil da lige kigge på linksne.
#7 misuma 15 år siden
Måske Junior Heltene eller Lovens Vogtere?
#8 Yoda 15 år siden
#9 misuma 15 år siden
#10 weebs 15 år siden