Gravatar

#1 fazz 11 år siden

Hej jeg har måske lavet en tråd før for noget tid siden men har brug for hjælp til at finde ud af hvilken film det var jeg så som barn/ung. Der er tale om en krigsfilm måske 2.Verdenskrig

Jeg sætter resten i spoiler-zone så jeg ikke ødelægger det for folk der ikke vil ha noget ødelagt ;)
Jeg husker det svagt så det er sikkert rodet sammen og noget kan også være det slet ikke er med, men det jeg husker er; der er en ung dreng (måske pige) der lever oppe i en høj bygning inde i en by under krigen, filmen handler om at han/hun får at vide at han/hun skal vente på at faderen kommer tilbage til ham/hende. Man følger dette barn overleve alene i bygning som bliver/er bombet og mest af alt ligner en ruin vilkårene bliver hårdere og hårdere og mener slutningen er at barnet ligger udmattet og er ved og dø men kigger op og i en nærmest drømme agtigt stadie ser faderen er vent hjem. Som sagt så jeg den for LANGT tid siden og var ikke så gammel, men ville virkelig gerne gense den da den har sat lidt spor.

Håber i kan hjælpe mig på forhånd tak.
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#2 Driver 11 år siden

Det kunne umiddelbart godt lyde som The Island on Bird Street, mener jeg den hedder. Den omhandler såvidt, jeg husker en dreng, der under 2. verdenskrig venter på sin far.

En anden film i samme tema er Empire of the Sun. Den må man ikke snyde sig selv for! Se den, hvis du ikke har set den og hvis du har set den, så bare se den igen! Christian Bales skuespil er forstyrrende godt. Allerede som 13-14-årig var han et skuespilgeni.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#3 fazz 11 år siden

Kunne sagtens være "The Island on bird Street" tjekker lige om den overhoved kan skaffes :)
"Empire of the sun" har jeg heldigvis ikke snydt mig selv for, den er set flere gange og vil også blive set igen.
Men 1000 tak for hjælpen så må jeg se om det er den samme som jeg så som lille :)
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."

Skriv ny kommentar: