Gravatar

#21 Åkepool 14 år siden

Memento.
Gladiator.
X-Men.
Unbreakable.
Pitch black.
Scary movie.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#22 wimmie 14 år siden

Memento og Almost Famous :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#23 Highland Park 14 år siden

#19: Skide være med "Werckmeister harmóniák", så længe du husker "Yi yi", "Sange fra anden sal", "You Can Count on Me" & (især) "In the Mood for Love". ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#24 Antlion 14 år siden

#23:

"Yi yi" må jeg også erklære mig enig i. "In the Mood for Love" er også en god filmoplevelse, men jeg vil til en hver tid hellere sætte "2046" på.

To lettere obskure film fra år 2000 er også blevet overset, nemlig "Angelus" af Lech Majewski og "Freedom" af Šarūnas Bartas.
Gravatar

#25 tiany 14 år siden

Hvis vi er ude i det scenarie, at du/i der deltager i filmaftenen, er mest til mainstream film... Så bakker jeg op om Almost Famous og Memento. Alternativt Gladiator.
Valar morghulis
Gravatar

#26 Slettet Bruger [3594095712] 14 år siden

Jeg synes In the Mood for Love er en rigtig god film, som dog lever meget på det æstetiske.

Skal jeg vælge nogle film vil det nok være følgende:

Requiem for a Dream
You Can Count On Me (Laura Linney er en af mine favoritter. Det er Ruffalo for den sags skyld også)
Cast Away

Nu jeg lige har kigget året igennem, så kan In the Mood for Love og Memento også komme med blandt de bedste.

Yi Yi for den sags skyld også.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#27 Riqon 14 år siden

Neranders (4) skrev:
Couching Tiger Hidden Dragon

Couching, ligefrem?

The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#28 Highland Park 14 år siden

Whispering Horse (26) skrev:
Jeg synes In the Mood for Love er en rigtig god film, som dog lever meget på det æstetiske.
Hvad mener du med "dog"? Er det da et problem i dine øjne?
Gravatar

#29 Highland Park 14 år siden

Pokkers også... jeg har glemt titlen på en glimrende lille film, jeg så på Natfilmfestivalen - muligvis i år 2000 - og indtil videre har jeg søgt forgæves på IMDB. Jeg mener, at den er fra Rusland eller Ukraine. Den handler om en filminstruktørs små finurlige hverdagsoplevelser, mens han venter på sit store gennembrud. I en central scene præsenterer han sin nye film for publikum, men desværre viser det sig straks bagefter, at den ved et uheld er blevet skiftet ud med en kungfu-film - til publikums store morskab.
Gravatar

#30 Antlion 14 år siden

Hvordan i al verden kunne jeg dog glemme, at Hong Sang-soo mesterværket "Oh! Soo-jung" (Virgin Stripped Bare by Her Bachelors) også var fra år 2000?

Skriv ny kommentar: