In the Mood for Love - Stemningsfyldt Hong Kong-film af Wong Kar-wai om længsel. Det er en film, hvor billederne virkelig får lov til at fortælle historien. Selve plottet kunne grifles ned på en serviet, så det siger mere at præsentere [url= trailer[/url].
Werckmeister Harmoniak - En virkelig haunting (jeg kan ikke finde et godt ord på dansk) filmoplevelse. Igen en film for stemning, lyd og billederne udgør historien snarere end et decideret plot. Lange, smukke takes. [url=
[b=http://Memento]Memento[/b] - Nolans film har ikke brug for nogen introduktion.
Umiddelbar liste over 11 personlige favoritter fra året:
- Esther Kahn - La captive - In the Mood for Love - Requiem for a Dream - The Gleaners and I - Sange fra anden sal - George Washington - Memento - Werckmeister Harmonies - Dancer in the Dark - You Can Count on Me
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#1 christian034 14 år siden
Jeg skal her om to uge til filmaften, og temaet er at man skal finde de bedste film fra år 2000. Så jeg ville høre om I kunne anbefale en eller flere.
#2 Bruce 14 år siden
Hvis du vil have film indspillet i 2000 istedet, så er det denne liste
Listerne er sorteret efter IMDB kriteriet rating og kun film over 7 i rating og med mere end 800 stemmer vises.
#3 mr gaijin 14 år siden
In the Mood for Love
- Stemningsfyldt Hong Kong-film af Wong Kar-wai om længsel. Det er en film, hvor billederne virkelig får lov til at fortælle historien. Selve plottet kunne grifles ned på en serviet, så det siger mere at præsentere [url= trailer[/url].
Werckmeister Harmoniak
- En virkelig haunting (jeg kan ikke finde et godt ord på dansk) filmoplevelse. Igen en film for stemning, lyd og billederne udgør historien snarere end et decideret plot. Lange, smukke takes. [url=
[b=http://Memento]Memento[/b]
- Nolans film har ikke brug for nogen introduktion.
#4 Neranders 14 år siden
"That's rough, buddy."
#5 rockysds 14 år siden
- Esther Kahn
- La captive
- In the Mood for Love
- Requiem for a Dream
- The Gleaners and I
- Sange fra anden sal
- George Washington
- Memento
- Werckmeister Harmonies
- Dancer in the Dark
- You Can Count on Me
#6 Bruce 14 år siden
#7 filt 14 år siden
#8 chandler75 14 år siden
"Unbreakable"
"Almost Famous"
"Cast Away"
"Charlie's Angels" (so sue me)
"High Fidelity"
"Bænken"
"Bread and Roses" (Ken Loach)
"Erin Brockovich"
"The Patriot"
#9 Skeloboy 14 år siden
Memento
In The Mood For Love
Bænken
Amores Perros
O Brother, Where Art Thou?
Requiem For A Dream
Dancer In The Dark
Selvom der ikke er mange posts her, så ser det da vidst ud som om, der er enighed om In The Mood For Love, Memento og Requiem For A Dream
Og så Battle Royale, hvis I skal have lidt mere tilgængeligt.
#10 chandler75 14 år siden