Det skal vi jo finde ud af. Jeg mangler lige at få skaffet lidt flere møbler, for jeg har kun én sofa og man kan stort set kun sidde 2 i den, så hvis vi skal være flere, så kræver det yderligere inventar.
Jeg dog måtte croppe mit billede, da lærredet ikke er stort nok til afstanden. Det er lidt træls, men jeg kan ikke gøre det mindre på projektoren. Men det går såmænd fint nok, og jeg nyder det meget. Det er en fantastisk ting at have.
Det røde gulvtæppe samler bare en masse hår fra kattene, som tæsker rundt deroppe hele tiden. (Der er endnu ingen dør i) Så man kan støvsuge hver dag.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Nice, der var også en gang hvor jeg drømte om en stor fed hjemmebif - men det er sgu svært at realisere i en 3 vær- lejlighed i Århus, en lejlighed med hifi/surround-fjendtlige rum, og hvor der også skal være plads til kæresten. Men man kan jo altid drømme om et hus med kælder eller loft.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Ja, vi var også ekstremt heldige at få det her hus. Vi lejer det af min kærestes onkel, hvis far har boet i huset. Dermed er der nogle skattemæssige spørgsmål, der betyder at de slagter ham, hvis han bare sælger det. Så vi har ca. 180 kvm. til 3500,- md. Det er jo ikke vores, men det gør ikke så meget til den pris. Han sælger det jo ikke, og vi har stor have og værksted tillige. Nogle gange er man bare heldig, og det synes jeg vi har været her. Han betalte også de ca. 60k det har kostet at sætte istand, så man kan næsten ikke forlange mere. Han er også en meget generøs mand, der bare acceptere når der er udgifter til et eller andet. Der er ingen naboer, kun marker rundt omkring, så vi forstyrrer ingen, og der er ca. 450 m. til købmanden, der har åbent til 18 alle dage. Vildt nok i så lille en by (6092)
Nu mangler kun kontoret ovenpå, men jeg har ikke lige motivationen til at fortsætte de næste 14 dage. Nu skal det bare nydes :)
Damn, vi giver ca. 8000 for 80kvm, man skulle flytte ud af byen, men så skal man jo bare have en bil, og så ender det sikkert med at blive lige så dyrt i længden.
Well, det er stadigt billigt at bo på landet. Nok ikke så meget længere, for det bliver mere og mere attraktivt. Vi har en rutebil, der standser på request lige foran huset, men vi har da en bil. Den er dog i stykker for tiden, det er sku træls. Men 8k??? Jeg er målløs! Får man så tilsvarrende mere i løn i de større byer, for det ville jeg aldrig ha råd til?
Vi bor også forholdsvist dyrt, privat leje, og det ligger et af de mest attraktive steder i Århus. Jeg elsker bare at bo i gå-afstand til alt, men man må jo vælge hvad man vil have, gå-afstand eller meget mere luft i budgettet.
Er lige flyttet sammen med kæresten, så vi bliver nok hængende lidt endnu, i hvert fald indtil vi finder ud af om vi tør købe noget sammen, eller finde noget lidt udenfor centrum. Det kunne være rart med lidt flere penge til f.eks rejser (og elektronik).
Jeg synes alle andre tjener flere penge end mig, så nej, jeg synes ikke at lønnen er tilsvarende større. Vi bruger bare en stor del af vores løn på husleje :(
#11 Scherlund 18 år siden
Men for at komme tilbage til spørgsmålet: Hvornår skal den indvies af filmz medlemmerne?
#12 davenport 18 år siden
Jeg dog måtte croppe mit billede, da lærredet ikke er stort nok til afstanden. Det er lidt træls, men jeg kan ikke gøre det mindre på projektoren.
Men det går såmænd fint nok, og jeg nyder det meget. Det er en fantastisk ting at have.
Det røde gulvtæppe samler bare en masse hår fra kattene, som tæsker rundt deroppe hele tiden. (Der er endnu ingen dør i) Så man kan støvsuge hver dag.
#13 filmz-sanjo 18 år siden
#14 davenport 18 år siden
Dvdafspiller er en Denon 7030
Forstærker er en Denon 2802
Effekttrin til de 2 ekstra bagkanaler er en Cambridge Audio (kan ikke huske produktnavn)
Subben er en CERWIN-VEGA VE-28SX (BANG!)
Fronthøjtalere er DALI 850ere
Baghøjtalere er 4 stk. DALI 104ere
Centeren kan jeg ikke lige huske navnet på, men det er en DALI i blå serie (Mellemstor ting)
Sattelittv modtages fra en Thompson reciever.
I alt 7.1
Det var vidst det... :)
#15 filmz-vassago 18 år siden
#16 davenport 18 år siden
Vi lejer det af min kærestes onkel, hvis far har boet i huset. Dermed er der nogle skattemæssige spørgsmål, der betyder at de slagter ham, hvis han bare sælger det.
Så vi har ca. 180 kvm. til 3500,- md.
Det er jo ikke vores, men det gør ikke så meget til den pris. Han sælger det jo ikke, og vi har stor have og værksted tillige.
Nogle gange er man bare heldig, og det synes jeg vi har været her.
Han betalte også de ca. 60k det har kostet at sætte istand, så man kan næsten ikke forlange mere.
Han er også en meget generøs mand, der bare acceptere når der er udgifter til et eller andet.
Der er ingen naboer, kun marker rundt omkring, så vi forstyrrer ingen, og der er ca. 450 m. til købmanden, der har åbent til 18 alle dage. Vildt nok i så lille en by (6092)
Nu mangler kun kontoret ovenpå, men jeg har ikke lige motivationen til at fortsætte de næste 14 dage. Nu skal det bare nydes :)
#17 filmz-vassago 18 år siden
#18 davenport 18 år siden
Vi har en rutebil, der standser på request lige foran huset, men vi har da en bil. Den er dog i stykker for tiden, det er sku træls.
Men 8k??? Jeg er målløs!
Får man så tilsvarrende mere i løn i de større byer, for det ville jeg aldrig ha råd til?
#19 filmz-vassago 18 år siden
Er lige flyttet sammen med kæresten, så vi bliver nok hængende lidt endnu, i hvert fald indtil vi finder ud af om vi tør købe noget sammen, eller finde noget lidt udenfor centrum. Det kunne være rart med lidt flere penge til f.eks rejser (og elektronik).
Jeg synes alle andre tjener flere penge end mig, så nej, jeg synes ikke at lønnen er tilsvarende større. Vi bruger bare en stor del af vores løn på husleje :(
#20 tiny 18 år siden
Jeg ved ikke hvorfor; men lige nu kommer tanken "misundelse er en grim ting" frem.... ;o)