Gravatar

#11 Kochie 14 år siden

DarkLight (10) skrev:
Wordpress - Themes Se her for mere inspiration. Der er masser af themes, som ikke ligner en blog. Men tiden er WP jo rykket over, så det også nemt kan fungerer som CMS eller endda Foto-side. Det er meget fleksibelt. Kan man ikke få det til at se ud som man gerne vil, er det ikke systemet bag, der er noget galt med ;)

/blog er valgfrit.

Check evt op på din udbyder. Mange tilbyder i dag one-click-installs af blandt andet WP, så det er meget nemt at installere og opdaterer.

De seneste inkarnationer af WordPress skal såmen blot uploades til en FTP-server. Herefter åbner man en fil fra serveren i ens browser, indtaster kodeord og lignende fra ens udbyder, og så er man oppe at køre. Det er ufatteligt let at sætte op.
Gravatar

#12 DarkLight 14 år siden

Så Wordpress gør brug af sin egen database, og ikke længere MySQL?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#13 Kochie 14 år siden

DarkLight (12) skrev:
Så Wordpress gør brug af sin egen database, og ikke længere MySQL?

Ingen anelse.
Hvad er forskellen?
Gravatar

#14 DarkLight 14 år siden

Wordpress kan godt være lidt svært at sætte op, hvis man ikke har rodet med den slags før. Her tænker jeg på adgangen til MySQL, brugernavn og password og den slags.

Fordelen ved udbyder one-click installs, er at de selv sætter det op for en, så kan ikke skal andet end vælge domænet. Sætter man selv Wordpress op, skal man nødvendigvis indtaste oplysningerne omkring sin database, medmindre Wordpress er begyndt at have sin egen. Derfor jeg spurgte :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15 Kochie 14 år siden

Ahh.
Tjoh. For One.com's vedkommende står samtlige oplysninger, man skal bruge, i den email du modtager, når du opretter et domæne hos dem. Og forskellen på de "gode gamle dage" og nu er, at hvor du før skulle redigere databasefilen og uploade den, åbner du den nu i din browser og indtaster dine data i et let-overskueligt interface. Det var det, jeg mente med ufatteligt let.
Gravatar

#16 DarkLight 14 år siden

Ja ok, det er da endnu ældre dage :D
Gravatar

#17 Slettet Bruger [2534140481] 14 år siden

Web10, hvor vi har vores hjemmeside liggende, har det interface, som DarkLight beskriver - one click installation.

Det er godt nok en ældre udgave af WP, men første gang man logger ind, spørger den om man vil opgradere, man indtaster et par oplysninger, så klarer den opdateringen og så tager man den derfra.
Gravatar

#18 Skeloboy 14 år siden

Min webhost er Cliché.

Men det lyder da vist til, at det er Wordpress, jeg bare skal give mig i kast med :)

Når jeg tænker nærmere over det, så er Odense Film Festivals side vist også lavet i Wordpress

Skriv ny kommentar: