Gravatar

#1 Skeloboy 14 år siden

Jeg har et domæne, www.skeloboy.dk, som indtil videre ikke rigtig bliver brugt. Men planen er, at jeg vil have lidt en lidt federe side. Jeg har dog et par spørgsmål:

Er Frontpage værd at bruge?

Hvordan får jeg mulighed for at folk kan besvare indlæg? Jeg vil ikke have det skal være en decideret blog-side.
Gravatar

#2 gi-jones 14 år siden

Findes Frontpage stadig??? Efter hvad jeg har hørt så er Dreamweaver det bedste web-authoring program hvis man er til den slags. Men det kræver stadig en god layout-hånd i fx. Photoshop.

Jeg er lidt mere olds-school og laver det hele i en text-editor.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 Slettet Bruger [2534140481] 14 år siden

Jep, Frontpage findes skam.

Afhængigt af hvor meget du gider at kode selv, findes der jo fine gode alternativer, som f.eks. Joomla, til at lave hjemmesider ud fra skabeloner.

Selv gider jeg ikke længere at kode noget som helst, når der findes CMS'er og tilsvarende.
Gravatar

#4 DarkLight 14 år siden

Selvom du ikke vil bruge det som en blog, vil jeg kraftigt anbefale at du alligevel tager et kig på Wordpress. Det er tilpasset i det uendelige, og du vil samtidig have meget lettere vil at rette ting på siden, end hvis det skulle foregå i editors.

Hvordan skelner du mellem at det ikke skal være en blog, men at der samtidig skal være indlæg som folk kan besvare?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#5 Skeloboy 14 år siden

#4 - fordi jeg synes, at en blog-baseret side er så grim :)...det skal jo hellere ikke være en decideret blog, men dog stadig med mulighed for kommentarer...og en blog ser så amatør-agtigt ud, synes jeg.

Hvis jeg bruger Wordpress, kommer hjemmesiden så ikke til at hedde et eller andet dumt?

utyske (3) skrev:
som f.eks. Joomla, til at lave hjemmesider ud fra skabeloner.

Har leget lidt med Joomla, og det er egentlig slet ikke så tosset. Men skal slet ikke bruge så meget på hjemmesiden.
Gravatar

#6 Kochie 14 år siden

Skeloboy (1) skrev:
Jeg har et domæne, www.skeloboy.dk, som indtil videre ikke rigtig bliver brugt. Men planen er, at jeg vil have lidt en lidt federe side. Jeg har dog et par spørgsmål:

Er Frontpage værd at bruge?

Hvordan får jeg mulighed for at folk kan besvare indlæg? Jeg vil ikke have det skal være en decideret blog-side.

Det kommer lidt an på, hvad du mener med, at det ikke må være en decideret blog-side.
Hvis du vil have et forum, findes der gratis muligheder derfor, men hvis du som udgangspunkt vil ytre dig om givne emner og opfordre dine læsere til at respondere derpå, er Wordpress mit bedste bud på, hvad du skal bruge. Du downloader en zip-fil, uploader til din side, indtaster enkelte oplysninger og vupti, så har du en side. Herfra kan du installere forskellige former for teamer, visse af dem kan redigeres i det noget nær uendelige.

Det er let at bruge, og det bliver faktisk ret flot, hvis man bruger tid på det : )

PS: Min blog er lavet i WP, og omend den ikke er den kønneste knallert på havnen, har jeg da selv lavet mit topbanner and what not.
Gravatar

#7 Skeloboy 14 år siden

Kochie (6) skrev:
PS: Min blog er lavet i WP, og omend den ikke er den kønneste knallert på havnen, har jeg da selv lavet mit topbanner and what not.

Med al respekt for din side, så er det præcis sådan, jeg ikke vil have den skal se ud, eftersom den er alt for blog-orienteret. Men efter lidt google-søgning fandt jeg denne side, og man kan jo lave det på utroligt mange måder, så det bliver nok wordpress.

Dog, kan se din side ender på "/blog", er det bevidst eller noget wordpress tvinger dig til?
Gravatar

#8 Slettet Bruger [2534140481] 14 år siden

WordPress i de seneste udgaver, er utroligt nemt at arbejde med og har man lidt forståelse for at kode selv, kan man gå ind og rette på stylesheet o.s.v., så det ikke ligner en standard skabelon.

Den side jeg har lavet til vores podcast ligner bestemt en blog, men hverken Kim eller jeg var interesseret i at sidde og kode en side fra bunden og fandt blot en enkel skabelon at arbejde ud fra - brugbart, men ikke specielt originalt.

Dog er jeg meget imponeret over hvor langt WordPress er kommet i forhold til sidst jeg brugte det.

Mht. /blog - det er ikke noget WP tvinger en til. Det er hvordan det er sat op på ens webhotel.
Gravatar

#9 Kochie 14 år siden

#7: Det er jeg glad for at høre, for det er jo en blog ^^
Det var også bare et eksempel på, hvad jeg har lavet. Min pointe er , at Wordpress kan bruges til ret mange ting. Og det er virkelig let at gå til.
Gravatar

#10 DarkLight 14 år siden

Wordpress - Themes Se her for mere inspiration. Der er masser af themes, som ikke ligner en blog. Men tiden er WP jo rykket over, så det også nemt kan fungerer som CMS eller endda Foto-side. Det er meget fleksibelt. Kan man ikke få det til at se ud som man gerne vil, er det ikke systemet bag, der er noget galt med ;)

/blog er valgfrit.

Check evt op på din udbyder. Mange tilbyder i dag one-click-installs af blandt andet WP, så det er meget nemt at installere og opdaterer.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: