Gravatar

#1 bobber 20 år siden

Så lige første afsnit af denne serie, på dansk Drabsafdelingen, som blev sendt her til aften på DR1. Jeg har før set den da den kørte på Zulu, men aldrig så gamle afsnit.

Hvad jeg vil frem til her er at jeg kun kan anbefale denne serie. Fremragende skuespilspræstationer over hele linien og altid en spændende handling. Følelsesregisteret kan virkelig komme på en prøve her, filosofiske og dybt alvorlige overvejelser om døden går hånd i hånd med kyniske og til tider humoristiske livsanskuelser. Karaktererne er vidt forskellige så der skabes en god spænding mellem dem: Den enormt kloge enspænder Pembleton som ser på livet udefra, Bayliss der involverer sig 100% i sagerne samt den ekstremt coole Meldrick, er bare nogle få eksempler. Samtidig har manuskriptforfatterne formået at bygge et realistisk miljø op om livet og døden i Baltimore.

Der er i de seneste 10 år kommet mange serier om politiets drabsopklaring, men niveauet fra denne er ikke blevet nået efter min mening.

Men hvad synes I andre. Håber ikke at jeg er den eneste som finder Homicide genial.
Don't Panic
Gravatar

#2 elwood 20 år siden

yep Drabsafdelingen er go, men jeg er nu også vild med Law And Order hehe Jerry Orbach har også et par ret fixe kommentar til alt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 bobber 20 år siden

Jeg har ikke set så meget Law And Order, men de to serier har jo også overlappet hinanden flere gange.
Don't Panic

Skriv ny kommentar: