Ja, hvis de kun har sendt ét afsnit om dagen, siger det jo sig selv, at de ikke kan have nået at lave 113.000 afsnit på 45 år.
Okay, Nicki, her kommer så et ændret regnestykke:
Fra 1965 til 1975 var hvert afsnit 30 minutter langt, og fra 1976 og frem til idag har hvert afsnit været 60 minutter langt. Men lad os bare sætte det lidt lavt og sige, at den gennemsnitlige længde på alle 11.363 afsnit er 45 minutter.
Det betyder, at det vil tage dig 8522 timer at se alle afsnittene. Det er lidt over 355 dage, og eftersom du nok er nødt til at bruge mindst 16 af døgnets 24 timer på at sove, spise og arbejde, skal du gange de 355 dage med 3, hvilket giver i alt 1065 dage. Og det kræver så også, at du ikke ser noget som helst andet, hverken på dvd-afspilleren, på tv eller i biografen, for det har du ikke tid til. ... Hvis du insisterer på at have tid til dette også, f.eks. bare bruge 3 timer om dagen til det, så har du 5 timer hver dag til at se 'Horton-sagaen', og så vil det tage dig over 1704 dage, d.v.s. lidt over 4½ år at få set alle 11,363 afsnit af serien.
Men 4½ år er da selvfølgelig væsentligt kortere tid end 38½ år! ;-)
God fornøjelse!
(P.S. Hvad vil du i øvrigt gøre med alle de nye episoder, der bliver lavet, mens du er ved at pløje de første 45 års afsnit igennem?)
#12 Jeg kan spise samtidig mens jeg ser det, så det er jo gange to. Men det kan jeg jo ikke når jeg er på restaurant, hjemme hos andre osv.. Og hvis jeg også skal nå i biografen, se tv og se andre film, vil det tage mig ca. 50 år at komme igennem alle afsnit fra de 45 år. Jeg tror hellere ikke serien varer en evighed. Tror den stopper om et par år.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Rules for the couch potato honor, as stipulated by Guinness, allow for a 5-minute break every hour and a 15-minute break every 8 hours. The viewer must otherwise be constantly looking at the screen.
[...]
Joachim, who lives in Toronto but hails from Sri Lanka, now holds more than 16 Guinness records, including the longest duration balancing on one foot (76 hours, 40 minutes) and bowling for 100 hours.
#11 BN 15 år siden
;-)
#12 BN 15 år siden
Tak for rettelsen. :-)
Ja, hvis de kun har sendt ét afsnit om dagen, siger det jo sig selv, at de ikke kan have nået at lave 113.000 afsnit på 45 år.
Okay, Nicki, her kommer så et ændret regnestykke:
Fra 1965 til 1975 var hvert afsnit 30 minutter langt, og fra 1976 og frem til idag har hvert afsnit været 60 minutter langt. Men lad os bare sætte det lidt lavt og sige, at den gennemsnitlige længde på alle 11.363 afsnit er 45 minutter.
Det betyder, at det vil tage dig 8522 timer at se alle afsnittene. Det er lidt over 355 dage, og eftersom du nok er nødt til at bruge mindst 16 af døgnets 24 timer på at sove, spise og arbejde, skal du gange de 355 dage med 3, hvilket giver i alt 1065 dage. Og det kræver så også, at du ikke ser noget som helst andet, hverken på dvd-afspilleren, på tv eller i biografen, for det har du ikke tid til. ... Hvis du insisterer på at have tid til dette også, f.eks. bare bruge 3 timer om dagen til det, så har du 5 timer hver dag til at se 'Horton-sagaen', og så vil det tage dig over 1704 dage, d.v.s. lidt over 4½ år at få set alle 11,363 afsnit af serien.
Men 4½ år er da selvfølgelig væsentligt kortere tid end 38½ år! ;-)
God fornøjelse!
(P.S. Hvad vil du i øvrigt gøre med alle de nye episoder, der bliver lavet, mens du er ved at pløje de første 45 års afsnit igennem?)
#13 Nicki52 15 år siden
Jeg kan spise samtidig mens jeg ser det, så det er jo gange to. Men det kan jeg jo ikke når jeg er på restaurant, hjemme hos andre osv.. Og hvis jeg også skal nå i biografen, se tv og se andre film, vil det tage mig ca. 50 år at komme igennem alle afsnit fra de 45 år. Jeg tror hellere ikke serien varer en evighed. Tror den stopper om et par år.
#14 Muldgraver 15 år siden
#15 Highland Park 15 år siden
Ditto. :D
Det store ubesvarede spørgsmål; hvorfor?!
#16 Muldgraver 15 år siden
:) Hvorfor jeg griner, eller hvorfor hvad?
#17 Highland Park 15 år siden
#18 Skeloboy 15 år siden
#19 Highland Park 15 år siden
World’s top ‘Couch Potato’ stares way to title
Suresh Joachim breaks Guinness record by watching TV for almost 70 hours
#20 Muldgraver 15 år siden
Fjong :) Måtte da lige sikre mig jeg havde forstået dit ditto.
+
"Couch Potato": Hahahahaha