Gravatar

#1 filmz-Is 15 år siden

Jeg genså Hulk(2003) og The Incredible Hulk(2008) for et par dage siden, og det står klart for mig at Ang Lees er langt mere vellykket.

Før jeg genså dem var sidstnævnte min favorit, men jeg fik indset at den første nærmest er bedre på alle punkter. Historien er virkelig gribende og rørende, i forhold til den anden der bare er det traditionelle katten efter musen. Skuespillerne lever sig mere ind i deres roller. Jennifer Connelly og Sam Elliot er langt mere troværdige end liv Tyler og William Hurt, der til tider virker nærmest komiske. Jeg kan ikke beslutte mig om jeg bedre kan lide Eric Bana i hovedrollen end Edward Norton. Norton virker smartere og mere karismatisk end Bana som er mere følelsesbetonet, og derfor er mere sympatisk.

Ang lees er også meget mere personlig og unik i dens fortælling og uimodståelige flotte klipning. Actionen er også langt bedre og mere hæsblæsende. Hulkens animation er flottere og ser virkeligere ud. Selv efter 5 år er CGI ikke blevet en pind bedre. The Incredible Hulk har til tider flotte effekter, men som helhed ser det alt for computerspilagtigt ud og ødelægger oplevelsen for mig.

Hvilken synes I bedst om? Hulk eller The Incredible Hulk
Gravatar

#2 filmz-Utyske 15 år siden

Jeg synes at begge ligger på nogenlunde samme niveau.

De computeranimerede hunde i udgaven fra 2003 er skrækkelige, hvor der nærmest er en overflod af talent i udgaven fra 2008, der ikke rigtigt bliver brugt til alverden.

Så der er plusser og minusser ved begge, men i sidste ende er jeg ganske godt underholdt af begge, uden at det på nogen måde er mesterværker.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 chronaden 15 år siden

2008 "versionen" er da 152 x så herlig som 03'eren, imho :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#4 MOVIE1000 15 år siden

Jeg er synes det Hulk, dens måde at fortælle historien på ligesom i en tegneserie er genialt fundet på, jeg elsker den scene hvor man ser ham løbe og hoppe i ørkenen. Jeg synes at The incredible hulk, var for forudsigelig, men effekterne var til gengæld bedre ned i Hulk, jeg synes ikke Norton passer sådan rigtig ind i rollen. og jeg synes det er en smule latterlig den scene hvor hulk bokser med biler som handsker.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 filmz-Bruce 15 år siden

Jeg fik kun set godt og vel halvdelen af Ang Lees version og så måtte jeg stoppe. Jeg brød mig ikke om den. Jeg var rimelig godt underholdt af den nye version med Norton, men det er ikke raketvidenskab.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 Kruse 15 år siden

Jeg har heller aldrig fået set Ang Lee's version færdig, da jeg simpelthen fandt den uinteressant, men jeg var ganske fint underholdt af 2008-versionen, selvom at den egentligt ikke er noget specielt.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: