Gravatar

#11 davenport 12 år siden

Sry, det var ikke meningen. Jeg undskylder, hensigten var en helt anden, men lad det nu ligge.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 Patriarch 12 år siden

Ud fra et erhvervshensyn ville jeg vælge "Skriftlig kommunikation" - nok det kedeligste, men også det mest anvendelige for en akademiker senere.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#13 Fellaheen 12 år siden

davenport (9) skrev:
Ja, det var da bare for sjov..

Det er også fair nok, men alt for mange jokes af et anti-intellektuelt tilsnit kan godt blive for meget af det gode. Tænk på nazisterne.
Gravatar

#14 Patriarch 12 år siden

Ja, hvis man skulle nævne én ting, så må det være at de var spas-magere.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#15 BN 12 år siden

Patriarch (14) skrev:
Ja, hvis man skulle nævne én ting, så må det være at de var spas-magere.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16 davenport 12 år siden

Jeg havde faktisk bestemt ikke at deltage yderligere, men er nødt til lige at bemærke, at nazi-kortet nok ikke var særligt voksent at smide.

/out
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#17 bhs 12 år siden

I trænger til, at slappe lidt af og ikke tager det så tungt. Opfattede også kun Davenports indlæg som sjovt, men nogle har åbenbart altid svært ved at se humoren.

Men at du skriver følgende:

"Det er også fair nok, men alt for mange jokes af et anti-intellektuelt tilsnit kan godt blive for meget af det gode. Tænk på nazisterne."

Det er direkte usmageligt.
Gravatar

#18 BN 12 år siden

davenport (16) skrev:
er nødt til lige at bemærke, at nazi-kortet nok ikke var særligt voksent at smide.

Helt enig. At gøre dette - altså sammenligne andres verbale/ideologiske modstand (eller som i nærværende tilfælde: blot ren og skær drilleri) med nazisternes forfølgelse af jøder, sigøjnere, polakker m.fl. - er ren proportionsforvrængning og tyder på, at man vist overvurderer sin egen betydning.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#19 lagoni 12 år siden

#1 - dte er (som andre siger) svært at give en anbefaling, hvis du ikke ved hvad du vil. Hvis du fx overvejer at gå ph.d.-vejen, lyder et fag som 'Akademisk formidling' perfekt. Flere af de andre lyder interessante, men jeg vil nok anbefale et 'Skriftlig kommunikation', det er brugbart både på studiet og i arbejdslivet. Dog kan det være svært at bedømme et fag på navnet alene. Læs fagbeskrivelsen grundigt og tænk over om det er nu du skal prøve at være erhvervsrettet eller om interessen skal drive det.

Og så vil jeg lige tilføje at jeg som akademiker sagtens kan se det sjove i davenports bemærkning. Plus, selv en humanist synes at mange af universitets fag lyder lidt rigelig langhårede og navlefikserende :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: