Er der nogen, som kan anbefale et af disse HUM-fag?
- Akademisk formidling – vejen til god kommunikation - Antikken mellem oldtid og eftertid - Audiovisuel kultur og kommunikation - Communicating (in) the City - Demokratiets idéhistorie - Den nye litteraturs former - Få ordet i din magt. Retorik og fremstilling - Filmkultur - GAME.PLAY.THEORY. - Global og transnational kulturoverførsel – Populærkultur under den kolde krig 1945-89 - Great Works of Art - Hjem, Sted og materialitet - Humanistisk emotionsforskning - Innovation og entrepreneurship - Jacques Lacan - Kritisk diskursanalyse - Kritisk tænkning og argumentation - Kultur og erindring - Ledelse og kreativ organisationsudvikling - Litterær og kulturel oversættelse - Middelalder Nu - People in Motion: Popular Music and Cultural Diversity - Photography In a New Media Context - Selvfremstillinger i mediekulturen - Skriftlig kommunikation - Smittes sociale liv - Søren Kierkegaard som prisme - Sprog og Kognition - Verdenslitterære studier - Viking Age Scandinavia - Visual Media Production, Making Short Fiction Films - Webkommunikation - Æstetisk markedskommunikation
Hvad er der rettede mod? Altså hvis du skal være kommunikationsmedarbejder vil jeg fx ikke anbefale Middelalder Nu, selvom det uden tivivl er spændende.
Men "- Kritisk tænkning og argumentation ", " Demokratiets idéhistorie " og "Innovation og entrepreneurship " burde være et fag i folkeskolen. Så lær endelig noget mere om det.
Jeg har selv valgt "Tonnage, væske og afsky for menneskelige absurditeter", dog modul II med lektor Flemming "Gulsot" Jepper. Hans forelæsninger har pep, fordi der er en cirkusklovn der oversætter alt til latin (på tegnsprog) Ellers kan jeg ikke anbefale noget...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Aner det ikke. Jeg læser litteraturhistorie, hvilket er ganske applicerbart på mange af de udbudte fag, men hvor relevant egentlig tværfaglighed er på nuværende tidspunkt, synes usikkert.
Kurset virker som er en overfladestørrelse, et "overspringende" sidestudie om man vil, ej noget, der direkte kan videreføres.
Patriarch (2) skrev:
"Kritisk tænkning og argumentation", "Demokratiets idéhistorie" og "Innovation og entrepreneurship" burde være et fag i folkeskolen. Så lær endelig noget mere om det.
Studiet af den uformelle logik er altid spændende, men når den absolut påduttes et såkaldt effektivt perspektiv, hvori man åbenbart "møder argumenter overalt", bliver det lidt for crash course-agtigt. "Demokratiets idéhistorie" forekommer mig lidt meningsløst, specielt hvis undervisningen savler over det uundgåelige kosmopolitiske felt, men det er uden tvivl interessant. "Innovation og entrepreneurship" vil jeg ikke røre med en ildtang.
Flere er fagene er specielt relevante for undertegnede (kommunikation, sprog mv.), men de er alt for metodiske. Det er som sagt et smalt sidestudie, men jeg vil hellere beskæftige mig med noget, der faktisk forholder sig til et refleksivt emne og ikke blot giver de studerende et par metodiske fifs.
"Global og transnational kulturoverførsel" og "Litterær og kulturel oversættelse" ser ganske interessante ud, men ved ikke hvor dybdegående de er, eller hvad jeg kan forvente.
Jeg har selv valgt "Tonnage, væske og afsky for menneskelige absurditeter", dog modul II med lektor Flemming "Gulsot" Jepper. Hans forelæsninger har pep, fordi der er en cirkusklovn der oversætter alt til latin (på tegnsprog) Ellers kan jeg ikke anbefale noget...
Jeg har selv valgt "Tonnage, væske og afsky for menneskelige absurditeter", dog modul II med lektor Flemming "Gulsot" Jepper. Hans forelæsninger har pep, fordi der er en cirkusklovn der oversætter alt til latin (på tegnsprog) Ellers kan jeg ikke anbefale noget...
slap nu lidt af...
Hvorfor det? Det er jo bare gas. Og lidt humor må der vel være plads til ... ligesom når Caliban kalder dig "fyrst Fellaheen", ikk'?
#9 I nogle situationer kan hvad der blot var tænkt som bare sjov synes provokerende. Hvad der kan forstærke dette indtryk, er en tilsyneladende gentagelse af tilsyneladende nedvurdering af en interesse. Det virker trods alt til, at du nogle gange meget gerne vil udstille, hvor uforstående du er overfor en bestemt slags sprog. Det er dog muligt jeg overfortolker... :)
Samme vits flere gange på kort tid, opfattes som regel også mindre og mindre morsom.
@ Caliban: Sprog og kognition finder jeg generelt meget interessant. Hvis I ikke har så meget lingvistik på litteraturhistorie og den slags alligevel interesserer dig, vil jeg anbefale dig at tage et sådant fag.
#1 Castanea 12 år siden
- Akademisk formidling – vejen til god kommunikation
- Antikken mellem oldtid og eftertid
- Audiovisuel kultur og kommunikation
- Communicating (in) the City
- Demokratiets idéhistorie
- Den nye litteraturs former
- Få ordet i din magt. Retorik og fremstilling
- Filmkultur
- GAME.PLAY.THEORY.
- Global og transnational kulturoverførsel – Populærkultur under den kolde krig 1945-89
- Great Works of Art
- Hjem, Sted og materialitet
- Humanistisk emotionsforskning
- Innovation og entrepreneurship
- Jacques Lacan
- Kritisk diskursanalyse
- Kritisk tænkning og argumentation
- Kultur og erindring
- Ledelse og kreativ organisationsudvikling
- Litterær og kulturel oversættelse
- Middelalder Nu
- People in Motion: Popular Music and Cultural Diversity
- Photography In a New Media Context
- Selvfremstillinger i mediekulturen
- Skriftlig kommunikation
- Smittes sociale liv
- Søren Kierkegaard som prisme
- Sprog og Kognition
- Verdenslitterære studier
- Viking Age Scandinavia
- Visual Media Production, Making Short Fiction Films
- Webkommunikation
- Æstetisk markedskommunikation
http://kursuskatalog.au.dk/coursecatalog/Course/sa...
#2 Patriarch 12 år siden
Men "- Kritisk tænkning og argumentation ", " Demokratiets idéhistorie " og "Innovation og entrepreneurship " burde være et fag i folkeskolen. Så lær endelig noget mere om det.
Men hvad skal du med det?
#3 davenport 12 år siden
Hans forelæsninger har pep, fordi der er en cirkusklovn der oversætter alt til latin (på tegnsprog)
Ellers kan jeg ikke anbefale noget...
#4 Castanea 12 år siden
Aner det ikke. Jeg læser litteraturhistorie, hvilket er ganske applicerbart på mange af de udbudte fag, men hvor relevant egentlig tværfaglighed er på nuværende tidspunkt, synes usikkert.
Kurset virker som er en overfladestørrelse, et "overspringende" sidestudie om man vil, ej noget, der direkte kan videreføres.
Studiet af den uformelle logik er altid spændende, men når den absolut påduttes et såkaldt effektivt perspektiv, hvori man åbenbart "møder argumenter overalt", bliver det lidt for crash course-agtigt. "Demokratiets idéhistorie" forekommer mig lidt meningsløst, specielt hvis undervisningen savler over det uundgåelige kosmopolitiske felt, men det er uden tvivl interessant. "Innovation og entrepreneurship" vil jeg ikke røre med en ildtang.
Flere er fagene er specielt relevante for undertegnede (kommunikation, sprog mv.), men de er alt for metodiske. Det er som sagt et smalt sidestudie, men jeg vil hellere beskæftige mig med noget, der faktisk forholder sig til et refleksivt emne og ikke blot giver de studerende et par metodiske fifs.
"Global og transnational kulturoverførsel" og "Litterær og kulturel oversættelse" ser ganske interessante ud, men ved ikke hvor dybdegående de er, eller hvad jeg kan forvente.
#5 Fellaheen 12 år siden
slap nu lidt af...
#6 Castanea 12 år siden
#7 MMB 12 år siden
Få ordet i din magt. Retorik og fremstilling
Audiovisuel kultur og kommunikation
De tre lyder efter min mening spændende, men jeg kender dog intet til de konkrete fag. :)
#8 BN 12 år siden
Hvorfor det? Det er jo bare gas. Og lidt humor må der vel være plads til ... ligesom når Caliban kalder dig "fyrst Fellaheen", ikk'?
#9 davenport 12 år siden
#10 Muldgraver 12 år siden
I nogle situationer kan hvad der blot var tænkt som bare sjov synes provokerende. Hvad der kan forstærke dette indtryk, er en tilsyneladende gentagelse af tilsyneladende nedvurdering af en interesse. Det virker trods alt til, at du nogle gange meget gerne vil udstille, hvor uforstående du er overfor en bestemt slags sprog. Det er dog muligt jeg overfortolker... :)
Samme vits flere gange på kort tid, opfattes som regel også mindre og mindre morsom.
@ Caliban: Sprog og kognition finder jeg generelt meget interessant. Hvis I ikke har så meget lingvistik på litteraturhistorie og den slags alligevel interesserer dig, vil jeg anbefale dig at tage et sådant fag.