Jeg kunne bedst lide Theatrical Cut, selvom at den havde lidt hollywood-ending, men hellere lidt dårlig smag i munden, end banke hovedet i bordet fordi slutningen er for plat.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#9, nemlig. Havde også set director's cut og synes det var en genial film.
Luften røg så lidt af ballonen da jeg i TV så theatrical cut. Både min kæreste og jeg sad og havde dårlig smag i bunden over den ødelæggende slutning. At folk så hellere kan lide den slutning forstår jeg ikke. Har ikke rigtig hørt nogle gode argumenter. Og: "den er mere realistisk," holder jo ikke.
Hvis vi er enige om, at Director's Cut er den, hvor han ender med at gå tilbage til fosterstadiet og kvæle sig selv i navlestrrengen, så må jeg erklære mig som tilhænger af den galej, der foretrækker Theatrical Cut.
Jeg synes, at slutningen i Theatrical Cut er mere afdæmpet end den ultramelodramatiske gang følelses-flogging, vi får at se i DC. Det til trods er slutningen i TC ikke en amerikansk sødsuppe happy ending, men derimod en - i mine øjne - lidt bittersød, melankolsk slutning, der understreger hans forfejlede forsøg på at gøre tingene bedre, som er mundet ud i, at han ender med at have mindre, end da han begyndte.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#11 Zelle 21 år siden
#12 filmz-vassago 21 år siden
#13 filmz-derb 21 år siden
Luften røg så lidt af ballonen da jeg i TV så theatrical cut. Både min kæreste og jeg sad og havde dårlig smag i bunden over den ødelæggende slutning. At folk så hellere kan lide den slutning forstår jeg ikke. Har ikke rigtig hørt nogle gode argumenter. Og: "den er mere realistisk," holder jo ikke.
#12, hvorfor plat?
http://derb.dk
#14 filmz-yoshimura 21 år siden
Jeg synes, at slutningen i Theatrical Cut er mere afdæmpet end den ultramelodramatiske gang følelses-flogging, vi får at se i DC. Det til trods er slutningen i TC ikke en amerikansk sødsuppe happy ending, men derimod en - i mine øjne - lidt bittersød, melankolsk slutning, der understreger hans forfejlede forsøg på at gøre tingene bedre, som er mundet ud i, at han ender med at have mindre, end da han begyndte.
#15 Tylerdurden 21 år siden
"It Blew me away" da jeg så den i biffen!
#16 evermind 21 år siden
Næste gang, kan du så ikke advare én, før du kommer med afsløringer?! :P