Gravatar

#1 filmz-Bruce 17 år siden

Så er vi snart i september og ifølge traditionen, så vil der snart blive lukket op for sluserne af film, som har de største Oscar chancer. Ud fra mit kendskab til årets hidtidige repertoire og det som kommer, så får man besvær med at holde det det høje niveau fra 2007, ihvertfald af engelsktalende produktioner. Men det var vist også allerede umuligt på forhånd. Nogle som har et bud på, hvad der bliver årets Oscarbaskere i bedste film genren?

Changeling
Towelhead
The Visitor
The Curious Case of Benjamin Button
The Road
The Burning Plain
Wall-E
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 Benway 17 år siden

Jeg håber og tror "The Visitor" får en nomination for bedste hovedrolle til Richard Jenkins, men jeg tror ikke de bliver til mere end det. Folkene bag har slet ikke den nødvendige kapital til en effektiv markedsførelse af filmen.

"Wall•E" er så godt som stensikker på at snuppe animationsoscaren om ikke andet.

Jeg tror faktisk "The Dark Knight" bliver nomineret for bedste film, selvom den typemæssigt ligger så langt fra en oscarfilm.

Udover det er det ekstrem svært at sige. Det virker ret åbent i år, men det bliver nok mere gennemskueligt efterhånden.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 Benway 17 år siden

Andre muligheder kunne være:

Revolutionary Road
Frost/Nixon
Defiance
Miracle at St. Anna
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 Wrangque 17 år siden

The Curious Case of Benjamin Button - Fordi (tror jeg) det bliver en fantastisk film!
Doubt - Meryl Streep, religion, udnyttelse af børn.
Australia - Har oscar writen all over it. Epic love story.
Milk - Politisk gay movie.
Changeling - they love Clint, don't they?
Revolutionary Road - Åbenbart en vellidt bog og med et super cast/director.
The Road - Efter succesen med No Country sidste år. Er der en fantastik ny McCarthy adaptaion på ved?

Worth mentioning:

Appaloosa
Frost/Nixon
Micracle at St. Anna
The Soloist
Body of Lies
Synecdoche, New York
ect...

Tror faktisk ikke Dark Knight for en nominering. Men Heath for HELT SIKKERT en sup. actor nominering.

EDIT: Hov ja... Wall-E. HVis en animations film igen skulle pryde de 5 bedste, så er den det bedste bud. Men det bliver nok kun til animations kategorien og en manuskript nominering.

Skriv ny kommentar: