Gravatar

#11 natterjack 16 år siden

#10 Der er (eller, har været) en lov i Tyskland der gør det muligt at trække penge, brugt til filmfinansiering, fra i skat, hvis filmen ikke får overskud. Den har Boll ihvertfald brugt til en lang række af hans film.
Gravatar

#12 Highland Park 16 år siden

akerman (10) skrev:
Det der interesserer mig, er hvor han skaffer penge til filmene fra? Hvem gider finansiere dem? Og hvordan får han de kendte skuespillere med på dødsejlerne?

Fordi folk rent faktisk ser hans film (hvilket denne tråd jo bevidner).

Selv har jeg ikke set en eneste af hans film, hvilket dog udelukkende skyldes, at jeg ikke har haft lyst. Strengt taget kan jeg ikke vurdere en film, jeg ikke har set, men baseret på de mange negative kommentarer, anmeldelser, forbandelser og eder, hans film har affødt, føler jeg ikke, at jeg går glip af noget som helst - snarere tværtimod.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#13 natterjack 16 år siden

#12 Nej, folk ser dem jo netop ikke, størstedelen af hans film har ikke givet overskud (Bloodrayne, Alone in the Dark, Dungeon Siege, Postal). Han udnytter en tysk finansieringsmetode, hvilket jeg også var inde på i #11.
Gravatar

#14 Highland Park 16 år siden

#13: Jeg synes da, at alt tyder på, at filmene bliver set af mange.
At de så ikke giver overskud er en helt anden sag. Det ved jeg ikke nok om.
Men naturligvis er en del af årsagen til, at manden stadig laver film den, at folk sgu ser dem!

Men smart lovgivning... ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#15 akerman 16 år siden

Fair nok at man kan trække det fra i skat. I Tyskland.

Men stadigvæk - hvad er pointen? Du får jo ikke penge ud af det, selvom du kan trække det fra i skat.

Skriv ny kommentar: