De sidste par dage har budt på påskefrokost (æg, rejer, sild, filet, ribbensteg og leverpostej) Også coulotte med flødekartofler igår. Har lige lavet en lille gryde tomatsuppe med en masse hvidløg i, så jeg kan få bugt med den her forkølelse..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Man laver dem da selv - hvis man har en bedre ovn end mig. Da jeg havde sådan en ovn, brugte jeg altid min mors opskrift:
Ingredienser:
3½ dl vand eller skummetmælk 50 g gær 2 spsk olivenolie 1 æg 1 dl rugmel eller grahamsmel 1 tsk salt ca 600 g mel æg (eller vand) til pensling sesamfrø
Fremgangsmåde:
Rør gæren ud i lunken mælk eller vand. Tilsæt olie, æg, groft mel og salt. Ælt det meste af hvedemelet i, til dejen er glat og smidig. Stil til hævning under et fugtigt viskestykke i ca. en time. Form dejen til ca. 12 flade boller, som efterhæver på bagepapir i ca. 15 minutter. Pensl med æg, drys med sesamfrø, og bag ved 225° i ca. 12 minutter.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#41 dyg 18 år siden
#42 filt 18 år siden
#43 stefsims 18 år siden
Var forresten på De La Donde (McD) her til aften. Det blev til nogle oblater med lidt kød imellem.
#44 davenport 18 år siden
Også coulotte med flødekartofler igår.
Har lige lavet en lille gryde tomatsuppe med en masse hvidløg i, så jeg kan få bugt med den her forkølelse..
#45 davenport 18 år siden
http://img297.imageshack.us/img297/4218/dsc00588rv...
#46 stefsims 18 år siden
#47 dyg 18 år siden
#48 elwood 18 år siden
hvis dette er tilfældet lægger nogen af de store burger elsker inde med en god opskrift så, på de ydre lag af en burger 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#49 lagoni 18 år siden
Ingredienser:
3½ dl vand eller skummetmælk
50 g gær
2 spsk olivenolie
1 æg
1 dl rugmel eller grahamsmel
1 tsk salt
ca 600 g mel
æg (eller vand) til pensling
sesamfrø
Fremgangsmåde:
Rør gæren ud i lunken mælk eller vand. Tilsæt olie, æg, groft mel og salt. Ælt det meste af hvedemelet i, til dejen er glat og smidig. Stil til hævning under et fugtigt viskestykke i ca. en time. Form dejen til ca. 12 flade boller, som efterhæver på bagepapir i ca. 15 minutter. Pensl med æg, drys med sesamfrø, og bag ved 225° i ca. 12 minutter.
#50 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"