Gravatar

#11 davenport 18 år siden

Billeder siger mere end 1000 ord:

http://img139.imageshack.us/img139/6027/dsc00584ag...

:D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 tiny 18 år siden

# 11 - Velbekomme!

Jeg er på vej til morgenkaffe med rundstykker - en af kollegaerne giver :)

I morgen skal jeg ud og spise og formentlig have fisk. Stedet skulle efter sigende være det bedste sted at spise fisk i byen.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#13 davenport 18 år siden

Kunne være man skulle overveje fisk til aften... Har nogen i fryseren.. hmmmm...
Men har jo også 2,5 kg. hakket ko, fordi LIDL havde pakker på 500 gr. til 11,- stk.
Gravatar

#14 cyberzed 18 år siden

Min aftensmad kommer til at bestå af noget chillimarineret ( Turbo Super Charge eller Morning Afterburn :D ) kylling med en gang salat til...men først rundstykker og kaffe...inden rugbrød med slagterens pålæg til middag.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#15 davenport 18 år siden

I lørdags havde vi jo pølsebord til landskampen.
Det var bare lækkert. Rigtig slagtermad er nu at foretrække.

Fik at vide igår at jeg er en livsnyder ;D
Gravatar

#16 mr gaijin 18 år siden

For øjeblikket er jeg i Japan, hvor jeg bor hos min kæreste og hendes familie. Med andre ord propper jeg mig med husmor-hjemmelavet japansk mad fra morgen til aften. Jeg har allerede taget et par kilo på, og det er på trods af, at det meste af maden er virkelig sundt.

Igår fik jeg Oden. En suppegryde med mochi-riskage, konnyaku-rod, blæksprutte, kinaradise, nerimono-fiskefrikadelle. Til det fik vi en virkelig lækker saika-sake, som den lokale sake-forhandler kun havde et begrænset lager af. Til frokost fik vi hiyashi-chuuka. En kold nudelret der smager utrolig godt, når det er varmt.

Jeg har selvfølgelig også fået en del sushi. Sushi er dog som regel ikke, noget man laver derhjemme. Sushi skal spises ude og tilberedes af en sushi-kok, der har masser af årstidens spændende fisk på lager. Og så er det ikke noget kedelig maki-sushi med tun eller laks og alt for meget wasabi. Det er den friske fisk, der er det centrale. Helst så frisk at den stadig spræller inde i munden. Jeg har forresten engang prøvet sashimi direkte fra en fiskerbåd. Det er virkelig lækkert.

Ellers har jeg i løbet af de sidste par dage proppet mig med tako-yaki, gyoza, chashu-ramen, kimchi, nama-harumaki og alt mulig andet lækkert. Og selvfølgelig en masse mochi, senbei og andet sødt til ocha efter maden.

Nåjo, her den anden dag prøvede mig og kæresten en restaurant med mad fra Cambodia. Der kender jeg til gengæld ikke et eneste navn på retterne, men det smagte også virkelig godt. Specielt en dessert, der bestod af en kage bagt ind i et græskar, og dertil noget ganske lækkert kokos-is.

Der er i det hele taget mange muligheder for god mad i en storby som Tokyo, men hjemmelavet mad er nu bedst.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#17 cyberzed 18 år siden

#16 ... jeg kender ikke engang halvdelen af det, men det lyder da meget lækkert...hvad er det du laver derhenne i Japan...studie eller?
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#18 davenport 18 år siden

Og hvordan opfører man sig ift. familien? Jeg synes japansk kultur er utrolig spændende. (Siden jeg læste Solen Stiger)
Kan du ikke lave en tråd, hvor du fortæller lidt om det hele? Det er bare så spændende, at det kunne være fedt at få en lille gennemgang af det hele.
(Ikke at du skal sidde og skrive stil, du skal jo nyde at være hos kæresten og familien, forstås ;) )
Gravatar

#19 mr gaijin 18 år siden

#17 Lidt af hvert. Jeg besøger kæresten, og så samler jeg japansk-sproget materiale til mit speciale.

#18 Jeg har ikke tid lige nu til at oprette en hel tråd, men jeg kan lige fortælle lidt om forholdene med mig og familien. Lige nu er jeg fuldkommen velkommen i deres hjem, lukket ind i varmen så at sige, så der er ikke de store problemer. De har endda givet mig lov til at bo hos dem i tre uger. Som regel er det sådan i Japan, at man mødes med venner og bekendte ude i stedet for hjemme, hvilket også er grunden til, at der er masser af forholdsvis billige og gode steder at spise ude eller tage til karaoke eller lignende. Men familiens dør står nu åben for mig, efter jeg har lært faren og onkler og tanter at kende. Jeg må dog ikke sove i samme værelse med min kæreste. Det er derfor, der findes love hotels, hvor kærestepar kan få fred og ro i tre-fire timer inde. Forældrene er sikkert godt klar over det, men der er en stille accept. Efterhånden har jeg også fået et rigtig godt forhold til faren, da jeg er en af de eneste i familien, der er interesseret i politik, samfundsforhold og forretningsforhold og lignende. Så vi sidder ofte til sent på aftenen ved middagsbordet og snakker om alt muligt i den retning. Det har også forøget mit ordforråd på japansk væsenligt. Jeg har i hvert fald lært en hel del af at komme tæt så på min kærestes familie.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#20 davenport 18 år siden

Det lyder vildt.
Hvordan er dit japanske egentlig? (Jeg kan fx gøre mig forståelig på tysk, men er pisse god til engelsk.)
Er det ikke svært at snakke politik osv. på japansk?

Hæhæ - Lovehotel ;D

Skriv ny kommentar: