Nej. Anmeldelserne var også lidt lunkne, var de ikke? Men først og fremmest føler jeg mig ikke tiltrukket af traileren eller historien. Hvordan bedømmer du selv filmen?
Den fik 5 stjerner i Politiken, hos Filmz og hos BT. 4 Stjerner hos Berlingske, Jyllands Posten, Ekstra Bladet og DR Filmland. Intet under 4 stjerner.
Det er en meget dyster film film, som berører nogle af de samme temaer som Festen (bla. misbrug og forældresvigt), og jeg synes, den er på niveau med Festen. Jeg vil nok give begge film 8/10. Selvom det absolut ikke er en selvfølge, at du vil kunne lide Submarino, fordi du kan lide Festen, så synes jeg bestemt ikke, du skal snyde dig selv for en god filmoplevelse. Det er en film, som viser, at æblet ikke altid falder lige så langt fra stammen, som man nogle gange kunne ønske, men det er en meget rørende portrættering.
Alt for mange middelmådige socialrealistiske dramaer, hvor middelmådigheden ingen ende vil tage. Derudover er tilfældet, er antallet af dårlige under-bæltestedet komedier alt for mange. Det virker, som om dansk film generelt set er så bange for at tage store chancer, at antallet af gode danske film på et år som regel højest er en eller to. Derfor giver prisuddelinger i Danmark ikke meget mening for mig, da feltet af danske film simpelthen er så svagt, at resultatet derfor ofte er givet på forhånd. Og når der endelig er kamp om priserne, er det uhyre sjældent, at de nominerede film er stærke nok til, at de gør det interessant.
#11 elwood 12 år siden
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#12 MMB 12 år siden
Den fik 5 stjerner i Politiken, hos Filmz og hos BT. 4 Stjerner hos Berlingske, Jyllands Posten, Ekstra Bladet og DR Filmland. Intet under 4 stjerner.
Det er en meget dyster film film, som berører nogle af de samme temaer som Festen (bla. misbrug og forældresvigt), og jeg synes, den er på niveau med Festen. Jeg vil nok give begge film 8/10. Selvom det absolut ikke er en selvfølge, at du vil kunne lide Submarino, fordi du kan lide Festen, så synes jeg bestemt ikke, du skal snyde dig selv for en god filmoplevelse. Det er en film, som viser, at æblet ikke altid falder lige så langt fra stammen, som man nogle gange kunne ønske, men det er en meget rørende portrættering.
#13 BN 12 år siden
Jeg vil have din anbefaling i tanke. Så må vi se, om det bliver til noget en dag. ;-)
#14 MMB 12 år siden
Her: http://www.dvdoo.dk/dvd-film/submarino_120197.php
#15 BN 12 år siden
Tak for tippet. Men jeg lejer den nok først. At købe den er noget af en satsning, alt taget i betragtning.
#16 MMB 12 år siden
Efter tippet fra mig vil jeg da ellers betragte det som et sikkert køb. ;)
#17 BN 12 år siden
Well .....
#18 MMB 12 år siden
Den blev jo vist på TV2 i tirsdags, så jeg har den frisk i erindringen. :)
Sorry for derail OP. Jeg er over and out. :)
#19 MMB 12 år siden
Alt for mange middelmådige socialrealistiske dramaer, hvor middelmådigheden ingen ende vil tage. Derudover er tilfældet, er antallet af dårlige under-bæltestedet komedier alt for mange. Det virker, som om dansk film generelt set er så bange for at tage store chancer, at antallet af gode danske film på et år som regel højest er en eller to.
Derfor giver prisuddelinger i Danmark ikke meget mening for mig, da feltet af danske film simpelthen er så svagt, at resultatet derfor ofte er givet på forhånd. Og når der endelig er kamp om priserne, er det uhyre sjældent, at de nominerede film er stærke nok til, at de gør det interessant.