Gravatar

#11 Skeloboy 17 år siden

Giver #10 ret i distinktionen mellem kedelige og dårlige.

Jeg synes f.eks. 2001 er meget kedelig, men den er slet ikke dårlig.

Mr. gaijins korte og kontante svar i #4 og i #2: det kommer vel i bund og grund til at være noget med om filmen rører noget i dig eller ej?.

Om en film er kedelig kommer an på mange faktorer. Der er talrige af eksempler på film, hvor der ikke sker særlig meget, og hvor der er meget lange takes uden handling. Hvis det bliver er i hænderne på en ordentlig instruktør, som #1 er inde på, så kan det være helt fantastisk. Men her er soundtracket vigtigt, IMO. Er det akkompagneret af noget musik, der kan sætte lyd på følelserne, så kan lange takes være rigtig smukke.

Som #10 siger, så er det svært at definere, hvad der er kedeligt. Karakterudvikling, fremdrift, konflikter er vel noget man ikke rigtig kan undvære. Selvom den er tung, kan der godt være de tre ovennævnte.

I skrivende stund ser jeg The Diary of Anne Frank fra 1959, og den er jævnt kedelig, men hvis man ikke er med på præmissen for filmen, så bliver den vel også kedeligere.

En af de kedeligste film(ikke dårligste) jeg har set, er nok Duften Af Den Grønne Papaya, selvom den er utrolig flot.

#5 - tragiske skæbnedramer er lige mig:), og ja du har ret, det vil kede mange, men du laver vel heller ikke film for at tilfredstille masserne...
Gravatar

#12 Skeloboy 17 år siden

Nu har jeg set hele Diary of Anne Frank fra 1959, og kom til at tænke på, hvorfor jeg synes den var så kedelig...(en 2/6 herfra).

Jeg følte ikke noget for personerne eller historien. sagt på en anden måde, jeg kunne ikke leve mig ind i filmen, og så bliver den unægtelig kedelig.
Gravatar

#13 Buzz 17 år siden

7#
De skule lave en nu Reptilicus film. Rising of Tilicus.som

Dick Passer vill sige Tilicus

P.S. hvor få jeg det fra?

Skriv ny kommentar: