Gravatar

#1 filmkorn.dk 16 år siden

Jeg mindes, at have set en sci-fi film på DR i starten af 1980'erne, hvor nogle mennesker, der flyver i noget der ligner et gult rumskib lavet af en Braun-barbermaskine, lander på en gold planet, hvor nogle klippemonstre jæger dem. Yderst primitivt og skodagtigt.

Filmen blev vist flere gange den gang, og en af gange var lige før et et eller andet satireprogram (med bl.a. Kurt Ravn), hvor de både lavede grin med filmen og med Otto Leisner og hans Hopla-nål.

Jeg synes filmen hed noget i retning af Forbudt Planet, men kan ikke finde noget der lyder rigtig under den titel.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#2 filmz-Bruce 16 år siden

Er det ikke denne?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmkorn.dk 16 år siden

Nope, men det er den der altid dukker op når jeg søger. Problemet er at det er en dansk titel, og jeg kender ikke originaltitlen. Jeg vil skyde på at filmen er fra starten af 1980'erne.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 Highland Park 16 år siden

Er det denne?:
http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=539

Årene har ikke været flinke ved Farlig planet, der optrådte på dansk tv, som del af en 'farlig'-serie med to andre film: varulvefilmen Farlig fuldmåne (se Uncut-review: Death Moon (1978)) og agent-thrilleren Farlig mission (Once Upon a spy, 1980).
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 filmkorn.dk 16 år siden

#4 Yeeees! Tusind tak.
Gravatar

#6 Highland Park 16 år siden

Det var da så lidt. Det glæder mig at kunne hjælpe.
Ifølge anmeldelsen er du jo langt fra den eneste, der har ledt efter den titel (her følger lige et citat for de andre læseres skyld).
I ny og næ droppede der e-mails ind på Uncut-redaktionen fra folk, der enten ledte efter filmen eller forsøgte at finde ud af hvad den hed. Det var altså en 'generationsting', og jeg var ikke den eneste der var blevet påvirket af gyset fra Outpost Zeta.
[. . .]
Undertegnede garanterer dement underholdning fra start til slut.

Hmm... det kunne være, at man skulle få den set. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 filmkorn.dk 16 år siden

#6 Jeps, og få sig en griner :)
Gravatar

#8 evermind 16 år siden

... selvom jeg ikke ligefrem kan anbefale nogen, ud over de mest syge hoveder, nostalgikere og trash-narkomaner, at bestille filmen.

Hvilken af grupperne tilhører du så, tournesoller? ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: