Jeg står i et stort problem, for godt 5 måneder siden så jeg en fantastisk gammel western og jeg bliver simpelthen nødt til at se den igen. Jeg kan selvfølgelig bare ikke huske hvad den hedder.. Derfor tænkte jeg at jeg ville give jer en chance for at hjælpe mig.
Det som sagt en gammel western, jeg er ret sikker på at ham der har en af hovedrollerne er en kendt fyr som har lavet mange westernfilm osv. Det jeg kan huske af filmen er at det hele handler om en hvid cowboy (semi good guy) som har en sort fange/outlaw med sig, som det meste af tiden er bundet på hænderne og går efter hesten. De er på jagt efter noget guld eller en anden form for skat. Det sjove er så at deres roller skifter et par gange ved tilfælde, så den sorte sidder på hesten og har bundet cowboyen som så går efter ham. Sprogbruget og dialogerne er meget underholdende, cowboyen kalder ofte den sorte for nigger, det virker helt naturligt for dem. Men for os "civiliserede" mennesker ved jo godt at det er politisk ukorrekt. Der er også en tredje part, som også er efter guldet/skatten, på grund af ham bliver de to hovedpersoner nødt til at arbejde sammen, meget hyggeligt.
Er der nogen som har bare den mindste idé om hvilken film jeg leder efter så vil jeg meget gerne høre fra dig!
Alternativt hvis der er en som kan fremskaffe en tv-oversigt fra dr 2 fra juni, juli, august ville jeg også sætte stor pris på det, da jeg så selv ville kunne finde den der i.
#1 SF90 12 år siden
Jeg står i et stort problem, for godt 5 måneder siden så jeg en fantastisk gammel western og jeg bliver simpelthen nødt til at se den igen. Jeg kan selvfølgelig bare ikke huske hvad den hedder.. Derfor tænkte jeg at jeg ville give jer en chance for at hjælpe mig.
Det som sagt en gammel western, jeg er ret sikker på at ham der har en af hovedrollerne er en kendt fyr som har lavet mange westernfilm osv.
Det jeg kan huske af filmen er at det hele handler om en hvid cowboy (semi good guy) som har en sort fange/outlaw med sig, som det meste af tiden er bundet på hænderne og går efter hesten. De er på jagt efter noget guld eller en anden form for skat.
Det sjove er så at deres roller skifter et par gange ved tilfælde, så den sorte sidder på hesten og har bundet cowboyen som så går efter ham.
Sprogbruget og dialogerne er meget underholdende, cowboyen kalder ofte den sorte for nigger, det virker helt naturligt for dem. Men for os "civiliserede" mennesker ved jo godt at det er politisk ukorrekt.
Der er også en tredje part, som også er efter guldet/skatten, på grund af ham bliver de to hovedpersoner nødt til at arbejde sammen, meget hyggeligt.
Er der nogen som har bare den mindste idé om hvilken film jeg leder efter så vil jeg meget gerne høre fra dig!
Alternativt hvis der er en som kan fremskaffe en tv-oversigt fra dr 2 fra juni, juli, august ville jeg også sætte stor pris på det, da jeg så selv ville kunne finde den der i.
Mange tak for hjælpen!
#2 BN 12 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0063557/
Her er et par klip fra filmen:
#3 Flemming Larsen 12 år siden
Muligvis denne?
#4 BN 12 år siden
Noget af plotbeskrivelsen passer fint nok, men ikke den vigtige detalje med den SORTE fyr.
#5 MMB 12 år siden
#6 Flemming Larsen 12 år siden
Ja, jeg ved det godt. Men det kunne jo være.
#7 SF90 12 år siden
Og tak til jer andre også