Gravatar

#1 Chris10na 8 år siden

Jeg leder desperat efter navnet på en film som jeg så som barn/ung, med mine forældre. (Altså ca. 20-25 år tilbage).

Det var en Engelsk/Fransk film omkring 2. verdenskrig, en humoristisk film.
Det handlede om nogle britiske soldater som nødlander med faldskærm i Frankrig. Den ene hos en maler og den anden hos en meget temperaments fuld dirigent, og flere jeg ikke lige kan huske.

Jeg vil virkelig gerne se denne film igen med min familie, man kan bare slet ikke huske titlen på filmen, efter så mange år.

Håber at nogen kan hjælpe :)
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#1 Kender den ikke, men tænker, at du vil synes om 'Allo 'Allo!
Gravatar

#3 Geekalot 8 år siden

Tænkte også Allo Allo, men det var en tv serie, men den omhandler lige præcis det du søger som Morten er inde på.
Gravatar

#4 jessup 8 år siden

Mon ikke det er "undskyld vi flygter" - La Grande Vadrouille. En fransk komedie klassiker:
http://www.imdb.com/title/tt0060474/

This is just until June
Gravatar

#5 Chris10na 8 år siden

Perfekt Jessup!
Der er lige præcis den. Jeg har virkelig ledt og googlet, med få ledetråde.
Tusinde mange tak!!
Og kender I den ikke, så kan jeg anbefale den.
Den er lun og sjov.
Gravatar

#6 doctor doom 8 år siden

jessup (4) skrev:
Mon ikke det er "undskyld vi flygter" - La Grande Vadrouille. En fransk komedie klassiker:
http://www.imdb.com/title/tt0060474/


Den var mega fed.
Gravatar

#7 jessup 8 år siden

#5
Den er rigitig sjov læste lidt op på den - den have rekorden som den franske film der havde solgt flest biletter i over 40 år først slået i 2008.
This is just until June
Gravatar

#8 TomBøttgerJensen 8 år siden

Hej...
Søger en film om x antal samuraier som passer på en drenge, måske konge. Kan husk med se en landsbyen bliver beskyt med mange pille fra luft. samuraier er på vild rejse, hvor en efter en af dem død i kæmpe. Til sidst er der få samuraier tilbage. Sys der var en duel til sidst i film mere nogle samuraier.
Gravatar

#9 doctor doom 8 år siden

Det passer på alle samurai-film.

Skriv ny kommentar: