* Barclay James Harvest * Diana Krall * Jazz både gammelt og nyt som fx Errol Garner, Bud Powell, Art Tatum og Pat Mentheny * Bob Dylan * Diverse klassiske værker, men specielt af Mozart og Verdi
Er der i øvrigt nogen af jer, der kan anbefale mig noget svedigt 70'er soul/funk? Det er en genre, der mangler i min samling, og som jeg finder stor fornøjelse i at lytte til, når jeg støder på det, men jeg aner ikke, hvor jeg skal begynde.
Nogen forslag?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Al Green, Marvin Gaye, Curtis Mayfield, James Brown og Otis Redding. Og få fat i Standing at the Shadows of Motown, enten på DVD eller CD. Det er Funk Brothers, som spillede på over 100 nummer 1. Motown numre.
#22 jeg var selv ude i lidt af det samme, og jeg fandte to 3 disk cd´er i TP (jeg mener det var til 100kr. stykket), med en masse blandet både godt og dårligt 70´er soul musik, de er rigtig gode at lytte til, for at få et overblik over generen. Ved dog ikke om de stadig har dem, men her har du titlerne så kan du jo selv forhøre dig hos dem.
Revenge of the pusherman - baadassssss soul! : gult cover Return of the pusherman - hustlin´ soul : lyserødt cover
I mit anlæg ligger der for tiden mest
Audioslave: Revelations Mogwai : Mr. Beast Sigur Rós : Aaegatis Byrjun Sigur Rós : ( ) Tenacious D : Tenacious D Foo Fighters : In Your Honor
#23 Jeg har skam Standing ... Motown, og det var også den, der egentlig blev startskuddet på interessen, men jeg vil da forsøge mig med nogle af de titler, du nævner. Jeg er dog generelt ikke den store tilhænger af Greatest Hits-udgivelser, men de jo være gode nok til en start.
Takker for jeres bud, alle sammen!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
GnR - Appetite for Destruction Kasabian - Kasabian Wolfmother - Wolfmother The Raconteurs Bentley Rhythm Ace Supergrass - I Should Coco DJ Shadow - Endtroducing
#3 Hehe ser lige at Police in Helicopter har sneget sig med på din liste. Fedt nummer!! :)
#23-26: Jeg slog lige vejen forbi ebay.co.uk og kastede en hundredmand efter denne sag.
Tracklisten på de tre skiver virker ikke så dum endda, selv om jeg gerne ville have haft Heatwave med også, men den er nok til at finde andetsteds. SÅ er 60'erne vist også på plads.
Studio 54 og Boogie Nights 1 & 2 skal også føjes til samlingen (og forhåbentlig snart).
#21 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
* Barclay James Harvest
* Diana Krall
* Jazz både gammelt og nyt som fx Errol Garner, Bud Powell, Art Tatum og Pat Mentheny
* Bob Dylan
* Diverse klassiske værker, men specielt af Mozart og Verdi
... dog ikke nødvendigvis i den rækkefølge.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#22 filmz-yoshimura 19 år siden
Nogen forslag?
#23 filmz-Bruce 19 år siden
KC and the Sunshine Band 25th Anniversary Collection
Al Green, Marvin Gaye, Curtis Mayfield, James Brown og Otis Redding. Og få fat i Standing at the Shadows of Motown, enten på DVD eller CD. Det er Funk Brothers, som spillede på over 100 nummer 1. Motown numre.
Kig også her
#24 filmz-Bruce 19 år siden
Boogie Nights vol 1 og vol 2. og Studio 54.
#25 duuk74 19 år siden
Der er virkeligt nogle svedige, tighte og groovy numre på.
#26 aknot 19 år siden
jeg var selv ude i lidt af det samme, og jeg fandte to 3 disk cd´er i TP (jeg mener det var til 100kr. stykket), med en masse blandet både godt og dårligt 70´er soul musik, de er rigtig gode at lytte til, for at få et overblik over generen.
Ved dog ikke om de stadig har dem, men her har du titlerne så kan du jo selv forhøre dig hos dem.
Revenge of the pusherman - baadassssss soul! : gult cover
Return of the pusherman - hustlin´ soul : lyserødt cover
I mit anlæg ligger der for tiden mest
Audioslave: Revelations
Mogwai : Mr. Beast
Sigur Rós : Aaegatis Byrjun
Sigur Rós : ( )
Tenacious D : Tenacious D
Foo Fighters : In Your Honor
#27 filmz-yoshimura 19 år siden
Takker for jeres bud, alle sammen!
#28 duuk74 19 år siden
GnR - Appetite for Destruction
Kasabian - Kasabian
Wolfmother - Wolfmother
The Raconteurs
Bentley Rhythm Ace
Supergrass - I Should Coco
DJ Shadow - Endtroducing
#3 Hehe ser lige at Police in Helicopter har sneget sig med på din liste. Fedt nummer!! :)
#29 filmz-yoshimura 19 år siden
Tracklisten på de tre skiver virker ikke så dum endda, selv om jeg gerne ville have haft Heatwave med også, men den er nok til at finde andetsteds. SÅ er 60'erne vist også på plads.
Studio 54 og Boogie Nights 1 & 2 skal også føjes til samlingen (og forhåbentlig snart).
#30 filmz-Bruce 19 år siden