Nogen blandt filmz-folket der er bekendt med Explosions in the Sky? Et af mine absolutte yndlingsbands, kun udfordret af Coldplay, Arcade Fire og Sigur Rós.
Explosions taler virkelig til den kreative filmsjæl, eller også er jeg helt gal på den. Der er film på nethinden hver gang deres næsten spritituelle post-rock flyder gennem mine øregange.
Interessede bør især tjekke nummeret Your Hand in Mine under bedst mulige lydforhold. Det er et musikalsk mesterværk.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
#1492: Efter at du nævnte dem, blev jeg nødt til at tjekke dem ud, og det lyder faktisk rigtigt fedt! Har du en god idé til hvor man skal starte henne, hvis man have en af deres albums?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#1493 kunne ikke være mere enig har hørt 2 af deres numre lige nu for første gang og jeg er vild med det :)
det er nok første gang jeg er blevet så positiv overrasket over en anbefaling af musikere i denne tråd, helt klart fedt musik at have kørende i baggrunden.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#1493 - 'The Earth is Not a Cold Dead Place' er navnet på deres tredje album og klart det mest helstøbte. Alle fem, gennemførte numre er sublimt intense og rørende. Har det selv på LP og det er en stor oplevelse at høre hver gang.
'All of a Sudden i Miss Everyone' er også fantastisk og næsten på højde med førstnævnte.
Godt at høre, begge to
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
#1491 Sweetiebellefan 14 år siden
#1492 RasmusFL 14 år siden
Explosions taler virkelig til den kreative filmsjæl, eller også er jeg helt gal på den. Der er film på nethinden hver gang deres næsten spritituelle post-rock flyder gennem mine øregange.
Interessede bør især tjekke nummeret Your Hand in Mine under bedst mulige lydforhold. Det er et musikalsk mesterværk.
#1493 Kruse 14 år siden
#1494 MOVIE1000 14 år siden
det er nok første gang jeg er blevet så positiv overrasket over en anbefaling af musikere i denne tråd, helt klart fedt musik at have kørende i baggrunden.
#1495 RasmusFL 14 år siden
'All of a Sudden i Miss Everyone' er også fantastisk og næsten på højde med førstnævnte.
Godt at høre, begge to
#1496 Sweetiebellefan 14 år siden
#1497 frankdrebin 14 år siden
Jeg er også selv vild med Arcade Fire og Sigur Rós..
#1498 filmz-ab 14 år siden
prøv bare hør denne reklamemusik.
Hvorfor tænker jeg en Darren Afronsky film?
#1499 filmz-ab 14 år siden
#1500 Sweetiebellefan 14 år siden