Hvad mener du med dette begreb? Ja ved godt hvad du rent ordteknisk mener, men sådan ret beset giver det mig ingen mening?
Om selve begrebet giver mening kan diskuteres, men det er nu engang det man kalder genren.
Post-rock henter inspiration fra ambient, jazz og diverse eksperimenterende musikarter, samtidig med den bruger rock-instrumentationen anderledes end andre rock genre. Guitarens formål er at danne klang fremfor riffs og de typiske akkorder fra rockmusikken. Dynamik, harmonilære og rytme har fået helt nye betydninger, og i mange tilfælde lyder post-rock faktisk minimalistisk.
#1501 - tja, Have You Passed Through This Night er nu ikke en af mine favoritter, trods min evige forkærlighed for TTRL. Jeg synes monologen virker en smule søgt og har altid set voice-over delen som filmens eneste tilnærmelsesvise hæmsko. Men at bandet finder inspiration i Malick synes jeg er fantastisk, ingen tvivl.
Mogwai kan jeg også rigtig godt lide, 'Mr. Beast' er et fremragende album og (post) rock lige efter min smag. Spændevidden i musikken er imponerende. Især Emergency Trap og Folk Death 95 er numre, jeg elsker.
Ellers lytter jeg i øjeblikket meget til Sigur Rós og må sige, at det blander sig i toppen af det bedste musik, jeg har hørt til dato.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Jeg blev ikke umiddelbart væltet omkuld af Explosions In The Sky som mange af jer andre. Af de forskellige sange jeg har hørt her til aften, så kunne jeg nok bedst lide den omtalte sang med TTRL-monolog, Have You Passed Through This Night, men nok mest pga. netop vokalen. Det er en ting jeg føler mangler, hvilket nok også gør, at jeg foretrækker Sigúr Ros fremfor Explosions in the sky. Dog vil jeg fremhæve Your Hand In Mine, til trods for den manglende vokal. Det er et rigtig smukt nummer.
Til de interesserede i genren, kan jeg desuden fremhæve Århus-bandet Mimas, hvis stil minder en del om de ovennævntes. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg fandt lige en radiokanal i iTunes, der udelukkende spiller filmmusik eller soundtrack lignende musikstykker. Super lækkert, at sidde og skrive opgave til og generelt bare en lækkerbidsken for en filmelsker.
iTunes -> Radio -> Classical -> CINEMIX.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#1501 Antlion 14 år siden
Ja, men "All of a Sudden I Miss Everyone" er nu deres fedeste album! :)
Du har vel også en kærlighed til [url=
Hvad synes du forresten om Mogwai?
#1502 Hr. Nielsen 14 år siden
Hvad mener du med dette begreb? Ja ved godt hvad du rent ordteknisk mener, men sådan ret beset giver det mig ingen mening?
#1503 Antlion 14 år siden
Om selve begrebet giver mening kan diskuteres, men det er nu engang det man kalder genren.
Post-rock henter inspiration fra ambient, jazz og diverse eksperimenterende musikarter, samtidig med den bruger rock-instrumentationen anderledes end andre rock genre. Guitarens formål er at danne klang fremfor riffs og de typiske akkorder fra rockmusikken. Dynamik, harmonilære og rytme har fået helt nye betydninger, og i mange tilfælde lyder post-rock faktisk minimalistisk.
#1504 Hr. Nielsen 14 år siden
Også derfor jeg skrev det ikke giver MIG nogen mening og tak for svaret og forklaringen, den var det jeg søgte:)
#1505 RasmusFL 14 år siden
Mogwai kan jeg også rigtig godt lide, 'Mr. Beast' er et fremragende album og (post) rock lige efter min smag. Spændevidden i musikken er imponerende. Især Emergency Trap og Folk Death 95 er numre, jeg elsker.
Ellers lytter jeg i øjeblikket meget til Sigur Rós og må sige, at det blander sig i toppen af det bedste musik, jeg har hørt til dato.
#1506 Sweetiebellefan 14 år siden
Culcha Candela - Monsta
Paolo Meneguzzi - Era Stupendo
#1507 Bony 14 år siden
Til de interesserede i genren, kan jeg desuden fremhæve Århus-bandet Mimas, hvis stil minder en del om de ovennævntes. :)
#1508 Bony 14 år siden
iTunes -> Radio -> Classical -> CINEMIX.
#1509 Bobby Singer 14 år siden
vum bum bum bum!
#1510 misuma 14 år siden
Explosions In The Sky- Your Hand In Mine
Melodien fik mig til at svælge i melankoli. Jeg elsker melankoli, tak.
Her er nogle af mine personlige ALL TIME favoritgrupper...
Lift To Experience
Puressence
Ben Christophers
Band Of Horses
Fleet Foxes
Jeff Buckley