Jeg lytter fandens meget til PJ Harveys nye album, "Let England Shake". Sammen med Kate Bush og Björk har Harvey været den kvindelige musiker, der rammer og inspirerer mig mest.
Dette er Harveys ottende album og muligvis det mest originale og melankolske. Hele Harveys diskografi er fremragende, og det er fascinerende, hvordan hun altid har formået at forny og forbedre sig. "Let England Shake" følger den device til fulde, og kampen om årets album synes allerede afgjort. "Let England Shake" er ganske enkelt Harveys bedste plade. Den emmer af åndelighed og melankoli, og det er svært ikke at blive rørt og Harveys skingre klagesange.
Jeg både håber og tror, at dette album vil finde sin plads i historien, akkurat som Polly Jean Harvey, der ikke blot cementerer sin plads fremragende musiker, men også en af tidens mest enestående kunstnere.
Jeg hører en del Pulled Apart By Horses, Good Shoes, Archive og Rolo Tomassi for tiden. Jeg er helt tosset med Back To The Fuck Yeah af Pulled Apart By Horses, imens resten af pladen ikke imponerer helt vildt, men jeg håber at den kan vokse lidt på mig. Det samme med Good Shoes, hvor jeg elsker nummeret The Way My Heart Beats, imens resten ikke er nær så imødekommende. Archive er derimod helt fantastisk... jeg har først lige lært dem at kende, og deres bagkatalog er ret stort, men jeg foretrækker når de holder sig fra trip hoppen, og leverer dejlgit følelsesladet elektronisk rock hvor numre som Waste og Lights er helt fantastiske. Rolo Tomassi er blot dejligt smadder med nogle bizarre overgange og et keyboard der minder lidt om Atari Teenage Riot.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg har aldrig rigtig hørt hende. Men hun kommer på Roskilde Festival, så jeg burde vist få lyttet en hel masse til hende...
Det tror jeg vist nok! Skal ikke selv på Roskilde i år, så hendes annoncering er på sin vis frustrerende, og det gør ikke sagen bedre, at jeg i skrivende stund ikke kan argumentere for, hvorfor "Let England Shake" ikke skulle være historiens bedste album.
#2131 Sweetiebellefan 14 år siden
#2132 JannikAnd 14 år siden
Dette er Harveys ottende album og muligvis det mest originale og melankolske. Hele Harveys diskografi er fremragende, og det er fascinerende, hvordan hun altid har formået at forny og forbedre sig. "Let England Shake" følger den device til fulde, og kampen om årets album synes allerede afgjort. "Let England Shake" er ganske enkelt Harveys bedste plade. Den emmer af åndelighed og melankoli, og det er svært ikke at blive rørt og Harveys skingre klagesange.
Jeg både håber og tror, at dette album vil finde sin plads i historien, akkurat som Polly Jean Harvey, der ikke blot cementerer sin plads fremragende musiker, men også en af tidens mest enestående kunstnere.
#2133 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2134 Sweetiebellefan 14 år siden
#2135 Collateral 14 år siden
#2136 tiany 14 år siden
#2137 Sweetiebellefan 14 år siden
#2138 Skeloboy 14 år siden
Jeg har aldrig rigtig hørt hende. Men hun kommer på Roskilde Festival, så jeg burde vist få lyttet en hel masse til hende...
#2139 JannikAnd 14 år siden
Det tror jeg vist nok! Skal ikke selv på Roskilde i år, så hendes annoncering er på sin vis frustrerende, og det gør ikke sagen bedre, at jeg i skrivende stund ikke kan argumentere for, hvorfor "Let England Shake" ikke skulle være historiens bedste album.
#2140 Collateral 14 år siden