Springsteen bootleg (FM radio broadcast WMMS) fra The Agora Ballroom 9. august 1978, Prove it All Night i formidabel live FLAC kvalitet. Også her i rigtig god kvalitet:
Bestemt, og "Future Days" er en de mere interessante af slagsens. Deres brug af ambient er velovervejet og ikke "larmende" som Amon Düül, dog ej heller så kompromisløse, men uden tvivl ligeså vigtige.
Godt nok er det ikke krautrock, men hvad synes du om Kaleidoscope? Et lettere glemt band fra de psykedeliske år, der med sin karakteristiske eklekticisme øjensynligt inspirerede mange bevægelser, deriblandt flere krautrock grupper.
Ja Can er fantastiske. Fik også hørt et af deres senere album, Landed, for nogle dage siden, og det er fremragende. En mærkelig blanding af Lou Reed, glam rock, krautrock m.m.:
[url= "Hunters and Collectors"[/url] [url= "Half past One"[/url] [url= "Unfinished"[/url]
Jeg kendte ikke Kaleidoscope. Jeg har desværre en aversion mod verdensmusik; især når det bliver sværmerisk; Talking Heads var også bedst når de holdt sig til postpunken, men Kaleidoscope slipper nu meget godt fra det. Man kan især høre elementer af krautrock i den sidste halvdel af nummeret. Ellers er der jo:
#2181 Bruce 14 år siden
http://www.youtube.com/user/MsBrucejuice#p/a/A2369...
#2182 Bruce 14 år siden
[url= Blank[/url]
#2183 Slettet Bruger [2385360035] 14 år siden
#2184 Antlion 14 år siden
Tænk "White Light/White Heat" gange 10, så får I nogenlunde en idé om hvor syret Amon Düüls improviserede 60er rock lyder.
#2185 Fellaheen 14 år siden
[url= - Future Days[/url]
#2186 Antlion 14 år siden
Bestemt, og "Future Days" er en de mere interessante af slagsens. Deres brug af ambient er velovervejet og ikke "larmende" som Amon Düül, dog ej heller så kompromisløse, men uden tvivl ligeså vigtige.
Godt nok er det ikke krautrock, men hvad synes du om Kaleidoscope? Et lettere glemt band fra de psykedeliske år, der med sin karakteristiske eklekticisme øjensynligt inspirerede mange bevægelser, deriblandt flere krautrock grupper.
[url= - Taxim[/url]
#2187 Slettet Bruger [2385360035] 14 år siden
[url= National - Terrible Love (Alternate Version)[/url]
#2188 Hr. Nielsen 14 år siden
#2189 Fellaheen 14 år siden
[url= "Hunters and Collectors"[/url]
[url= "Half past One"[/url]
[url= "Unfinished"[/url]
Jeg kendte ikke Kaleidoscope. Jeg har desværre en aversion mod verdensmusik; især når det bliver sværmerisk; Talking Heads var også bedst når de holdt sig til postpunken, men Kaleidoscope slipper nu meget godt fra det. Man kan især høre elementer af krautrock i den sidste halvdel af nummeret. Ellers er der jo:
[url=
og
[url= Dream[/url]
#2190 Sweetiebellefan 14 år siden