Har fået The Passaic tapes på DVD fra en god ven. Legendarisk Springsteen bootleg. Ikke godt billede, men et fantastisk lydspor, ligeså godt som 1975-1985 CD'en.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#2195 Enig i at sangen er et mesterværk, men om det er mesterværket ved jeg ikke - han har lavet virkelig meget, jeg synes er helt sublimt. Det er umuligt at vælge. :)
Bl.a. Transformer og Berlin-pladerne er proppet med henholdsvis fantastisk poprock og rockopera-musik, og så er der jo alle Velvet Underground-tingene, hvis man også regner dem med.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
@Antlion: Ja Street Hassle er helt klart noget af hans bedste, i hvert fald det mest episke, også lyrisk.
--
Nico har også lavet noget godt efter Velvet Underground, især "The End" synes jeg. Hendes samarbejde med Garrel (har i set det?) virker ret latterligt ret tit og det er næsten en regel at bruge hende i de mest obskure kontinental-europæiske arthouse-film. Men det her nummer er godt:
[url= forget to answer[/url]
--
Også François de Roubaix, der bl.a. komponerede musik til Le Samurai:
#2191 Hr. Nielsen 14 år siden
#2192 Corgan 14 år siden
#2193 Bruce 14 år siden
#2194 Sweetiebellefan 14 år siden
#2195 Antlion 14 år siden
Det er og bliver Lou Reeds mesterværk! Benway og KeyserSöze er sandsynligvis enige. :)
#2196 Benway 14 år siden
Bl.a. Transformer og Berlin-pladerne er proppet med henholdsvis fantastisk poprock og rockopera-musik, og så er der jo alle Velvet Underground-tingene, hvis man også regner dem med.
#2197 Fellaheen 14 år siden
--
Nico har også lavet noget godt efter Velvet Underground, især "The End" synes jeg. Hendes samarbejde med Garrel (har i set det?) virker ret latterligt ret tit og det er næsten en regel at bruge hende i de mest obskure kontinental-europæiske arthouse-film. Men det her nummer er godt:
[url= forget to answer[/url]
--
Også François de Roubaix, der bl.a. komponerede musik til Le Samurai:
Filmmusik når det er bedst.
#2198 Bony 14 år siden
#2199 HelmerJ 14 år siden
#2200 dyg 14 år siden