Gravatar

#2211 Dison 14 år siden

Lige nu så hører enten forskelligt Kid Cudi, ellers så hører "All of the Lights" med Kanye West, Rihanna og Kid Cudi og så hører jeg "Party Rock Anthem" med LMFAO.
Gravatar

#2212 Fellaheen 14 år siden

JannikAnd (2207) skrev:
#2206 - Jeg er faktisk ikke så pjattet med OK Computer. Af deres "konventionelle" plader foretrækker jeg Hail to the Thief. Men jeg er helt klart mest interesseret i deres krautrock-betonede albums. En liste ville se således ud:

1. Amnesiac
2. Kid A
3. The King of Limbs
4. In Rainbows
5. Hail to the Thief
6. Ok Computer
7. The Bends
8. Pablo Honey

Ja, In Rainbows var ret krautrocket og det samme gælder med det jeg har hørt af The King of Limbs. Måske også Hail to the Thief lidt. Nu hvor jeg tænker over det kan jeg nok bedre lide In Rainbows bedre end både Kid A og OK Computer. Du har ret i at OK Computer ikke er det bedste, de lavede, og Kid A var lidt vel teknokratisk. På Kid A er alt af en meget høj kvalitet, men intet står virkelig udenfor, ligesom Pyramid Song på Amnesiac - måske undtaget titelsangen "Kid A". The Bends og Pablo Honey er ikke så godt selvom Creep er et fint nummer. Ville nok sige:

1. Amnesiac
2. In Rainbows
3. OK Computer
4. Kid A
5. Hail to the Thief, mest fordi det skal høres mere
6. The Bends
7. Pablo Honey
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2213 Fellaheen 14 år siden

[url= - I'm So Green[/url]
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2214 Slettet Bruger [2385360035] 14 år siden

Jeg synes at Kid A er deres absolut bedste album, men jeg finder også at ens præferencer bunder i hvilken lyd man godt kan lide. Det jeg også kan lide ved Radiohead er at de hele tiden prøver nye lyde af. De forsøger hele tiden at rykke deres grænser og så er de i øvrigt også intelligente distributørere. Alene det med at komme pirateriet i forkøbet med at "give" deres albums væk var og er smart.

Nå men tilbage til musikken, så synes jeg som sagt at Kid A er deres bedste album. I virkeligheden er det jo nok et meget teknisk album, hvor deres legesyge virkelig slår igennem. Et nummer som "Idioteque" synes jeg muligvis er deres bedste sang. Derefter kommer nok albums som Amnesiac og In Rainbows. Pablo Honey som det dårligste. Det kommer dog også meget an på hvilket humør jeg lige er i. Ved Kid A føler jeg at jeg skal være noget mere koncentreret for at følge med i alle detaljerne. Et album som In Rainbows er til gengæld mere "laid back." Et nummer "Last Flowers to the Hospital" er jo nærmest et stort klaverstykke og ligger i stil tættere op af OK Computer end noget andet de har lavet. Det samme kan siges om "Jigsaw Falling Into Place."
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#2215 Collateral 14 år siden

#2214: Er enige i at f.eks. "Kid A" er meget teknisk. Men jeg synes det fantastiske ved bandet er stemningerne de mange lag skaber. Det tekniske skaber en helhed der ofte er usandsynligt smuk. Jeg vil nok også sætte "Pablo Honey" nederst, men alle deres øvrige albums er brilliante imo.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2216 tiany 14 år siden

Alt af Radiohead er fantastisk :)

Men favoritten er nok Kid A.

Men jeg er også helt vild med The King of Limbs og In Rainbows...
Det er nok også fordi jeg først sprang på vognen da de udgav In Rainbows og siden har anskaffet mig alle deres plader.
Valar morghulis
Gravatar

#2217 Collateral 14 år siden

Nu lytter jeg til "The Bends"
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2218 Skeloboy 14 år siden

[url= Maiden - The Trooper[/url]

Og bagefter vil jeg hører et af de absolut bedste metalnumre lavet:

[url= Remains - Dechristianize[/url]. Riffet ved 2.45-ish er episk!

Og mht. Radiohead, så er jeg ikke stor fan, men synes Kid A er ret så fed.
Gravatar

#2219 frankdrebin 14 år siden

Østkyst Hustlers - Verdens Længste Rap

Godt nok en del år siden jeg sidst hørte den.. Men den er nu fed nok :)
Gravatar

#2220 dyg 14 år siden

Og han havde ret, Randers var der ikke meget ved
Et åndeligt halvformørket gudsforladt sted
Det hele var for småt, ligesom krympet i vask
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: