#2202: Jeg har forudbestilt "The Newspaper Album" eller hvad det nu kaldes, og der fik jeg også download oveni. Så ja jeg har hørt det, og er pjattet med det. Er faktisk nået til det nu. Har hørt "Hail to the Thief", Thom Yorkes soloplade "The Eraser", "In Rainbows" og lytter altså nu til "King of Limbs". Jeg synes de er fremragende. Og har fundet ud af at de fungerer godt sammen med Morti Vizkis let udsyrede skrivekunst. Så har siddet og læst lidt videre i hans "Forleden hos Stjernekasteren" i dag. Med hensyn til bedste plade ved jeg det ærlig talt ikke. Hadede "Amnesiac" første gang jeg hørte det, men det er blevet bedre og bedre for hvert genhør. "King of Limbs" faldt mig også lidt tungt til at starte med, men andet lyt, så sad den der bare. Er ret vild med alle deres plader faktisk. Med "Pablo Honey" som bundskraber dog. "OK Computer" er nok det jeg har hørt flest gange, men det er nok bare fordi det er ret nemt at gå ombord i. "King of Limbs" er nok lige bag ved, fordi jeg er blevet pjattet med det. Synes de har en stemning der er fantastisk. Særligt fra "OK Computer" og frem. Ved godt stilen forandrede sig meget på "Kid A", men synes faktisk stemningen er den samme. Måske ikke nøjagtigt, men der er i hvert fald noget dybde i lyrikken, og nogle lag i musikken, som gør at jeg bliver ved at komme tilbage efter mere. Jeg kan med andre ord godt lide Radiohead.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#2205 - Jeg forstår, hvad du mener, og jeg er meget enig.
#2206 - Jeg er faktisk ikke så pjattet med OK Computer. Af deres "konventionelle" plader foretrækker jeg Hail to the Thief. Men jeg er helt klart mest interesseret i deres krautrock-betonede albums. En liste ville se således ud:
1. Amnesiac 2. Kid A 3. The King of Limbs 4. In Rainbows 5. Hail to the Thief 6. Ok Computer 7. The Bends 8. Pablo Honey
#2201 Collateral 14 år siden
#2202 JannikAnd 14 år siden
Har du hørt "The King of Limbs"? Det er om muligt bedre end "In Rainbows".
#2203 Fellaheen 14 år siden
#2204 JannikAnd 14 år siden
#2205 Collateral 14 år siden
#2206 Fellaheen 14 år siden
#2207 JannikAnd 14 år siden
#2206 - Jeg er faktisk ikke så pjattet med OK Computer. Af deres "konventionelle" plader foretrækker jeg Hail to the Thief. Men jeg er helt klart mest interesseret i deres krautrock-betonede albums. En liste ville se således ud:
1. Amnesiac
2. Kid A
3. The King of Limbs
4. In Rainbows
5. Hail to the Thief
6. Ok Computer
7. The Bends
8. Pablo Honey
#2208 Highland Park 14 år siden
"The King of Limbs" har jeg slet ikke fået lyttet til endnu.
#2209 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2210 Collateral 14 år siden