Gravatar

#2261 JannikAnd 14 år siden

Umiddelbart albummets svageste nummer, så det er bare at komme igang. Som tidligere nævnt er "Let England Shake" hendes mest unikke album. Men selv hendes svageste skive er stadig hammerfin.
Gravatar

#2262 Bates 14 år siden

[url= Denny - Fhir A Bhata [/url]
Gravatar

#2263 Fellaheen 14 år siden

#2252: Univers Zero er fede nok ja. Der er helt klart noget modernistisk klassisk musik som Bartok og Stravinsky i det, men mere udflydende og mindre dissonant. Og så er der selvfølgelig et lag af industrial nedenunder.

Henry Cow er et godt rock in opposition-band, kender du "Slapp Happy"?

Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2264 Antlion 14 år siden

KeyserSöze (2263) skrev:
Henry Cow er et godt rock in opposition-band, kender du "Slapp Happy"?

Slapp Happy krediteres også på "In Praise of Learning" albummet, så vidt jeg husker. Det er en dejlig gruppe, og Dagmar Krauses karakteristiske vokal dominerede endnu mere her end den gjorde hos Henry Cow i midt-70erne, hvilket er til i hvert fald min fornøjelse.

Deres backup band var desuden selveste Faust. :)
Gravatar

#2265 Fellaheen 14 år siden

Ja det er fantastisk. Er selv lidt ked af at Faust aldrig lavede mere tilgængelig musik som "Jennifer" og "Flashback Caruso". Dagmar Krauses cabaret-musik er også godt, dvs. hendes fortolkninger af Kurt Weill/Brecht.

Bedste komponister af det 20. årh:

[url= - Piano Concerto No. 2[/url]
[url= - Piano Concerto No. 3[/url]

Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2266 Djibyman 14 år siden

Er faldet for 4 dejlige tøser, de kalder sig Katzenjammer:

I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#2267 Antlion 14 år siden

KeyserSöze (2265) skrev:
Rachmaninoff - Piano Concerto No. 3

Genialt! Selvom jeg mere til Stravinsky, er denne koncert perfekt. Flere af hans værker stræber for meget efter den Borodin'ske og Tjajkovskij'ske storslåethed, men denne, Op. 30 og mange af præludierne er mesterlige.

Random off-topic: Jeg kan se, at du er gået fra Lou Reed til Nathanael West i valg af signatur. "Street Hassle"'s episke størrelse til side, er det nu alligevel et fornuftigt valg. :)
Gravatar

#2268 Antlion 14 år siden

[url= 1. sats[/url]

Ikke at forveksle med den danske arkitekt, er Wilhelm Petersen en glemt tysk komponist, hvis musik for en uges tid siden endelig blev uploadet på YouTube. Gør jer selv en tjeneste og lyt til dette glemte geni af ekspressionist!
Gravatar

#2269 Skeloboy 14 år siden

Spiller luftguitar til:

[url= Hour - Low[/url]

Især breaket ved 2.05!
Gravatar

#2270 Sweetiebellefan 14 år siden

Monrose - Even Heaven Cries

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: