Har du forresten læst Day of the Locust og hvad syntes du om den?
Ja. Uden at være på højde med "Miss Lonelyhearts", er dens surrealistiske skildring af Hollywood yderst betagende og ikke mindst skræmmende umenneskeliggjort. Ligesom ved Fitzgerald, Sculberg m.fl. beskrives industriens falske plastikverden, men med sin nervøse prosa intensiverer West forestillingen af MGM-studiernes bedrageriske væsen, hos hvem det undertrykte had gemmes:
"The edges of the trees burned with a pale violet light and their centers gradually turned from deep purple to black. The same violet piping, like a Neon tube, outlined the tops of the ugly, hum-backed hills and they were almost beautiful. But not even the soft wash of dusk could help the houses. Only dynamite would be of any use against the Mexican ranch houses, Samoan hunts, Mediterranean villas, Egyptian and Japanese temples, Swiss chalets, Tudor cottages, and every possible combination of these styles that lined the slopes of the canyon."
Det genialt ironiske ved det hele er, at undertrykhedens manifesterede græshoppesværm ikke udgøres af de undertrykte folkeklasser, men af middelklassens kedsommelighed.
Sidder og råhører lidt forskelligt Radiohead, da alt jeres snak bragte mig ud i lidt nyt musik anskaffelse. Derfor måtte jeg lige anskaffe mig Pablo Honey, My Iron Lung, The Bends, Amnesiac, Hail To The Thief og In Rainbows. Kunne mindes, at være rigtig glad for OK Computer i sin tid, så jeg håber da, at det her også er interessant og falder i god jord. Indtil videre er det i hvert fald helt fantastisk musik. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#2281 Antlion 14 år siden
Ja. Uden at være på højde med "Miss Lonelyhearts", er dens surrealistiske skildring af Hollywood yderst betagende og ikke mindst skræmmende umenneskeliggjort. Ligesom ved Fitzgerald, Sculberg m.fl. beskrives industriens falske plastikverden, men med sin nervøse prosa intensiverer West forestillingen af MGM-studiernes bedrageriske væsen, hos hvem det undertrykte had gemmes:
"The edges of the trees burned with a pale violet light and their centers gradually turned from deep purple to black. The same violet piping, like a Neon tube, outlined the tops of the ugly, hum-backed hills and they were almost beautiful.
But not even the soft wash of dusk could help the houses. Only dynamite would be of any use against the Mexican ranch houses, Samoan hunts, Mediterranean villas, Egyptian and Japanese temples, Swiss chalets, Tudor cottages, and every possible combination of these styles that lined the slopes of the canyon."
Det genialt ironiske ved det hele er, at undertrykhedens manifesterede græshoppesværm ikke udgøres af de undertrykte folkeklasser, men af middelklassens kedsommelighed.
#2282 Collateral 14 år siden
#2283 Djibyman 14 år siden
#2284 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2285 Bony 14 år siden
#2286 Wangsgaard 14 år siden
Har du købt boksen? For den er fee!
#2287 Bony 14 år siden
#2288 Wangsgaard 14 år siden
Den er ellers ret billig af hvad jeg husker:) men god fornøjelse med Radiohead, tror selv jeg vil tage en lytter i morgen
#2289 Collateral 14 år siden
#2290 Djibyman 14 år siden