Gravatar

#2621 Fellaheen 14 år siden

Bruce (2620) skrev:
Det er skrevet i 1600 tallet og jeg har ikke kendskab til andre stykker musik fra den periode, som er så smukke (i mine ører).

Hvad med Bach da? Det er også barokken.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2622 Fellaheen 14 år siden

MBAD (2619) skrev:
at jeg kunne tillade mig at bruge et stykke som det her, uden det på nogen måde virker banalt, uden det er for meget på nogen måde.

Man kommer unægtelig til at tænke på Offret, hvor "Erbarme Dich" er brugt på mest forløsende vis. Ja det er næsten det eneste eksempel jeg kan komme i tanke om. Melancholia eller Enter the Void gør jo ikke hverken Bach eller Wagner meget bedre end de er :)

Glæder mig til at nogen filmatiserer den her:

Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2623 MBAD 14 år siden

#2622 Det gør man da unægteligt, for jeg havde præcis brugen af "Erbarme Dich" i Offret i tankerne, da jeg skrev det. Og ligesom dig kan jeg heller ikke komme i tanke om andre eksempler - derfor må jeg bøje mig og erklære, at Offret er det bedste, Tarkovskij har lavet.

Det perfekte filmøjeblik må være den perfekte sammensmeltning mellem lyd- og billedside. Lydsiden kan naturligvis også bestå af fuldstændig stilhed - hvis man bare mestrer det.

Hvis du udnytter dét stykke musiks fulde potentiale i et sublimt filmøjeblik, skal jeg også nok garantere, at din film opnår en ret høj placering på min (ikkeeksisterende) favoritliste... Bare tanken om det :)
Gravatar

#2624 Antlion 14 år siden

Bruce (2620) skrev:
Det er skrevet i 1600 tallet og jeg har ikke kendskab til andre stykker musik fra den periode, som er så smukke (i mine ører).

Albinoni, Bach, Buxtehude, Charpentier, Corelli, Händel, Lully, Monteverdi, Pergolesi, Purcell, Rameau, Scarlatti, Schütz, Telemann, Vivaldi?

Byrd, de Lassus, da Palestrina, des Prez, de Victoria, Dufay, Gibbons, Piersson, Praetorius, Tallis af renæssancekomponister dukker også op i hukommelsen.

MBAD (2623) skrev:
... derfor må jeg bøje mig og erklære, at Offret er det bedste, Tarkovskij har lavet.

Vise ord, min ven, vise ord...
Gravatar

#2625 HelmerJ 14 år siden

Så er der CCR - Travelin band på dappen
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#2626 Antlion 14 år siden

13th...
Gravatar

#2627 Collateral 14 år siden

Carter Burwells soundtrack til "True Grit"
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2628 Antlion 14 år siden

A Saucerful of Secrets...
Gravatar

#2629 Antlion 14 år siden

[url= Eno - By This River[/url]

Jeg kom, kom, kom...
Gravatar

#2630 Antlion 14 år siden

[url= Heat - Leaving This Town[/url]

Skriv ny kommentar: