Gravatar

#2611 Antlion 14 år siden

Ummagumma...
Gravatar

#2612 Sweetiebellefan 14 år siden

Fjellrypa - Sie Gubba

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#2613 Twister 14 år siden

musik af Wolfgang Amadeus Mozart. Milos Formans "Amadeus" har givet mig "blod på tanden" så at sige :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#2614 Fellaheen 14 år siden

Den skumfødte Mickey Mouse....

[url= Astaire - Puttin' On the Ritz[/url]
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2615 Bruce 14 år siden

Good golly miss Molly :) Det havde jeg ikke forventet hr. Kejser :) Fantastisk nummer, især dansen.

Although Berlin's 1930 song was originally written for vaudevillian Harry Richman, it has become indelibly associated with Astaire, who also recorded it for Columbia in 1930. In this tap solo with cane, which was widely billed as "Astaire's last dance", the lyrics are updated, replacing racist references to ritzy Harlemites with wealthy whites strutting their stuff up and down Park Avenue.

The routine was produced after the rest of the film had been completed, and according to Astaire, it took "five weeks of back-breaking physical work" to prepare. It is constructed in three sections, beginning in a dull book-lined office with a tired-looking Astaire showing his years and dressed in a morning suit. Here Astaire delivers the song while executing a gentle tap and cane solo in mock slow-motion, in an amusing parody of his impending retirement. The song finished, he returns to normal speed and proceeds to dance around the office while executing an ingenious jumping cane routine which relied on a concealed floor trigger mechanism.

Thus rejuvenated, Astaire sweeps aside a pair of drab curtains to reveal a chorus of nine Fred Astaires - achieved by filming two separate versions of Astaire, repeating them four times and interleaving them. The final section is a greatly speeded up repeat of the tune which accompanies a complex routine for Astaire and chorus. In "Top Hat, White Tie and Tails" from Top Hat (1935), Astaire proceeded to machine-gun his chorus dancers with his cane. This time, Astaire joins his chorus in adopting a confrontational, at times almost menacing posture towards his audience
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#2616 Bruce 14 år siden

Django Reinhardt [url= Rose[/url]
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#2617 Bruce 14 år siden

Formentlig det ældste og smukkeste stykke musik på denne klode

Johan Pachelbel canon in D major

Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#2618 Fellaheen 14 år siden

Bruce (2615) skrev:
Good golly miss Molly :) Det havde jeg ikke forventet hr. Kejser :) Fantastisk nummer, især dansen.


Ja, dansen! Astaire var virkelig et født geni, en gave fra gud. The Band Wagon er også en fantastisk film.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2619 MBAD 14 år siden

#2617 Det er ekstremt smukt, helt enig, men hvad mener du med ældste?

Hvis jeg var filminstruktør, ville jeg nok stræbe efter at lave en film, der er så fuldkommen, så sublim, så hel - at jeg kunne tillade mig at bruge et stykke som det her, uden det på nogen måde virker banalt, uden det er for meget på nogen måde. Den tanke får jeg tit, når jeg hører et velkendt stykke musik, der nærmest besidder en universel skønhed, som stort set alle anerkender.
Gravatar

#2620 Bruce 14 år siden

#2618 Uhh ja. Snart kommer alle Astaires og Rogers film i en BD boks :) Og selvfølgelig har Astaire nummer 00000001 på IMDB :)

#2619 Det er skrevet i 1600 tallet og jeg har ikke kendskab til andre stykker musik fra den periode, som er så smukke (i mine ører).
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: