Gravatar

#2891 Castanea 14 år siden

Glenn Goulds særprægede stil er både forkastelig og genial - en lalleglad anti-romantiker. Hans fortolkninger af Mozart-sonaterne er velsagtens det mest nynnende, neurotisk rammende, jeg har hørt i moderne pianisme.
Gravatar

#2892 Fellaheen 14 år siden

Antlion???
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2893 Muldgraver 14 år siden

Ahhh, sikken lise. Især lalleglad er rammende. Pokkers til formildende virtuositet...

Og i fald du mener Mozart-fortolkninger som [url= kunne jeg ikke være mere enig. Forkasteligt, på den til dels fede måde.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#2894 Takfornu 14 år siden

# 2886 - Der er også andre som fortolker Bach ganske spændende - Kender du Jacques Loussier ?

Han fortolker Bach på Jazzet måde, og faktisk ret spændende ... prøv at tage et lyt på denne optagelse - - Hvor han fortolker Toccata And Fugue in D Minor.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#2895 Castanea 14 år siden

[url= Zorn - Belle de Nature[/url]

Bas: Shanir Blumenkranz
Guitar: Marc Ribot
Harpe: Carol Emanuel

Originalt brugt i Maria Beattys "Belle de Nature" fra 2008. Her akkompagnerer nummeret Joseph Cornells mesterværk "By Night with Torch and Spear", som også kan findes i følgende udgivelse:

http://www.amazon.co.uk/Treasures-American-Film-Archives-Region/dp/B001NFNFJY/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1315765473&sr=8-1

#2892:

Ja? :)
Gravatar

#2896 Fellaheen 14 år siden

Navarre3 (2894) skrev:
Han fortolker Bach på Jazzet måde, og faktisk ret spændende

Pyha, troede lige du ville linke til nogle af de idioter fra 70'erne som sang Bach i en eller anden sindssyg jazz-a cappella-form:

[url= S. Bach-Swingle Singers[/url]

Det er så dårligt!

Lorentzen (2895) skrev:

Ah, jeg vidste det :)
Gravatar

#2897 Fellaheen 14 år siden

Det kan endda blive værre:

[url= Jazz Bach[/url]
Gravatar

#2898 Takfornu 14 år siden

#2896/7 - Yirks ... Uf Uf ... lyder fælt, men synes nu JL & Co gør det rigtig godt stadig væk :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#2899 Collateral 14 år siden

Paul Simon synger 'Sounds of Silence' til mindehøjtidelighed.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2900 Muldgraver 14 år siden

Nej, jeg kendte ikke Jacques Loussier, og jeg skal vist lige vænne mig lidt til at høre en sådan fortolkning af værket, men jeg synes bestemt ikke det er dårligt. Ikke endnu i hvert fald ;)

Lorentzen (2895) skrev:

#2892:

Og tillad mig at være en smule spidst sentimental og udtrykke et af varme tørt "Glæde!" (især udråbstegnet er påpasseligt underspillet, men på grund af anledningen alligevel påkrævet)

Fellaheen (2896) skrev:
J. S. Bach-Swingle Singers

Og aldrig har inkarneret ondskab syntes så naivt nysselig... indtil cirka 1:20 inde, så bliver den ganske tydelig.

Fellaheen (2897) skrev:
Det kan endda blive værre:

[url= Jazz Bach[/url]

Iihh, dette her er da ellers meget uskyldigt. Ja, man får jo helt lyst til at svinge hofter i
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: