Gravatar

#2991 Castanea 13 år siden

[url= Cilio - Primo quadro ''Della conoscenza''[/url]

Lyt til det, fald og svæv!
Gravatar

#2992 Fellaheen 13 år siden

[url= Specials - International Jet Set[/url]
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2993 didriksen86 13 år siden

groovesharks indie radio..
Tiny vipers
Breathe Owl Breathe
The bee and the bird

Gravatar

#2994 Sweetiebellefan 13 år siden

Patricia Kaas - Pigalle

Amour la Francais - Fatals Picards

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#2995 Fellaheen 13 år siden

@MBAD:

Picnic on a Frozen River er vist et af de numre, hvor de efterligner Frank Zappa en lille smule og det er også ret godt i passager, men jeg bryder mig ikke om helheden. "It's a Bit of a Pain" og "Giggy Smile" er nu også meget gode, men... Hvad synes du om deres numre ala Der Vaum og Flashback Caruso?? Men jeg skal sandsynligvis bare høre side 2 noget mere.

Er Neu ikke også banale hvis Ege Bamyasi er banalt? Og Kraftwerk? :) Men jeg er dog helt enig. Faust har noget sært aristokratisk over sig som er svært at placere og meget ærefrygtindgydende. Future Days og Bel Air er fantastisk musik ja, og ægte krautrock.

Du er undskyldt mht. "stemningsfuldt" - det er et godt paraplyord! Mht. Rivette så fik jeg downloadet Out 1 (og det gik ganske hurtigt), men den er rigtignok ikke særlig indbydende.

Ja det moderne Rusland er ikke noget at råbe hurra for. Du har vel hørt, at Putin får lov at genopstille? Men Rusland har meget andet end Putin! Sibiriens vidder, Tarkovskij, Pasternak, Bulgakov, Rachmaninoff, Prokofiev, Grazhdanskaya Oborona, Kropotkin, ex-kommunisme, vodka...

Glæder mig til at høre, hvad du synes om Vlacil. Har du forresten set Drive?
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2996 Benway 13 år siden

Fortsætter mit synthpop-flip med en masse Gary Numan.

[url=

Samt [url=
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#2997 Sweetiebellefan 13 år siden

D'Nash - I Love You Mi Vida

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#2998 Castanea 13 år siden

Neil Young - Dead Man
Gravatar

#2999 MBAD 13 år siden

Lorentzen: Jo, naturligvis. Jeg ved ikke helt, hvilken systematik jeg fulgte i mit forrige indlaeg, jeg tror bare jeg kommenterede paa de bands, der lige faldt mig ind. Ash Ra Tempel staar ligeledes som noget af det storste inden for krautrock. Hvilke albums foretraekker du?

Fellaheen: Flashback Caruso er fremragende, der Vaum kunne jeg ikke lige finde paa YouTube, men tror jeg kan faa lokaliseret det midt i galskaben paa The Faust Tapes i morgen - paa min iPod har jeg desvaerre kun en version, der ikke er delt op. Hvad saa med endnu et af de meget simple Faust numre som It's a Rainy Day...? Bryder du dig om det? Mht. Faust og det urorlige, aristokratiske: selvfolgelig er jeg helt enig, jeg er overbevist om, at vi har det paa helt samme maade.

Ege Bamyasi er selvfolgelig ikke banalt, jeg har faaet genhort det, det er noget sludder at sige, der giver mig for mange associationer til hovedlos brug af et adjektiv som pretentios. Det er ikke noget daarligt album, det ville virke forkert at sige, det rammer mig bare stadig ikke ligesom Tago Mago - og for den sags skyld Future Days. Apropos CAN fik jeg lige ojnene op for det sidste nummer paa deres debut Monster Movie, der hedder You Doo Right - har du hort det? Det kan jeg virkelig godt lide, der er et eller andet ved det.

Ja, og hvis begge parter virkelig foler den stemningsfuldhed i kunsten, er det jo ogsaa overflodigt at benytte andre ord. Hvis ikke ved jeg ikke, hvor meget hjaelp sproget kan vaere til...

Har du set noget af den, eller har du bare svaert ved at gaa i gang med en 11-12 timer lang film i halvdaarlig kvalitet?

Ja, men hvad betyder det? Medvedev, Putin, eller en helt tredje der nok en dag kommer til og faar transformeret Rusland til en fuldstaendig kopi af Vesten - ingen af disse formaar at vende den haabloshed, der ligger som en taage. Desvaerre er det moderne Rusland egentlig bare mest af alt en samling af det vaerste fra netop Vesten. Naar jeg gaar paa gaden og observerer udtrykslose skikkelser med Pepsi-papkrus i haanden, mens jeg lytter til Yanka Dyagilevas laengselsfulde, akustiske musik fra slutfirserne kommer jeg i en ganske saerlig melankolsk stemning, der sikkert ville kunne omsaettes til noget kreativt.

Dermed ikke sagt, at jeg gaar og laenges hjem. Det er en stor oplevelse.

Nej, jeg saa dog en reklame for den dubbede russiske version forleden, hvilket ikke indgod mig nogen saerlig trang til at se den.
Gravatar

#3000 Slettet Bruger [2385360035] 13 år siden

She & Him (Zooey Deschanel) med Thieves. Et nummer med dejlige 50er toner:
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: