#3008 Umiddelbart tænker jeg på Gary Numan, Yazoo, Human League, Bronski Beat, Visage, og Erasure. En af mine venner er vild med Orchestral Manoeuvres in the Dark, men dem kender jeg ikke så godt endnu. Jeg er selv stor fan af Kraftwerk som ikke er synthpop, men klart en stor kilde til inspiration for genren.
Jeg vil også anbefale Alphaville (i deres firser-periode) og Boytronic, samt Yello.
#3008 Umiddelbart tænker jeg på Gary Numan, Yazoo, Human League, Bronski Beat, Visage, og Erasure. En af mine venner er vild med Orchestral Manoeuvres in the Dark, men dem kender jeg ikke så godt endnu. Jeg er selv stor fan af Kraftwerk som ikke er synthpop, men klart en stor kilde til inspiration for genren.
Jeg vil også anbefale Alphaville (i deres firser-periode) og Boytronic, samt Yello.
Kan være jeg lige skal have skrevet alle de her navne ned lidt senere.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#3011 BN 13 år siden
#3012 Collateral 13 år siden
Kan være jeg lige skal have skrevet alle de her navne ned lidt senere.
#3013 BN 13 år siden
Yello har bl.a. skrevet og indspillet dette nummer, som de fik Shirley Bassey til at synge:
Og her et andet nummer fra dem:
#3014 BN 13 år siden
#3015 Sweetiebellefan 13 år siden
"Lady, Lady" - Bravo
#3016 bhs 13 år siden
[url= feat. Electric Youth - A Real Hero[/url]
#3017 Castanea 13 år siden
#3018 misuma 13 år siden
Samt sangen Pumped Up Kicks fra bandet Foster The People. Sangen her skulle efter sigende handle om tragedien på Columbine.
#3019 stoffer 13 år siden
#3020 Benway 13 år siden
#3016 Det er også pænt vanedannende. :)
Et par andre uopslidelige synthpop-klassikere:
[url= - Fade To Grey[/url]
[url= Cell - Tainted Love[/url]
[url= - Vienna[/url]