Gravatar

#3021 Hr. Nielsen 13 år siden

Smukt, enkelt og rørende og med tanke på at manden ved han snart glider ind i de dementes tåger, giver det sangen et ekstra lag synes jeg.

I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#3022 Sweetiebellefan 13 år siden

En Tropisk Drøm

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#3023 Collateral 13 år siden

[quote=BN (3014)]Og Collateral, da jeg ved, du går op i stemmer og sang, så bemærk spændvidden i forsangerens stemme i det følgende nummer fra Alphaville:

Wow. Da han går op første gang rammer det virkelig plet. Virkelig fedt nummer. Er ved at høre dine og Benways forslag igennem på YT, så jeg lige kan se hvilke der har størst interesse.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#3024 Collateral 13 år siden

Umiddelbart sagde disse navne mig mest:

Visage
Erasure
Kraftwerk
Alphaville
Yello
Ultravox

Det eneste jeg synes var direkte dårligt var Boytronic, som slet slet ikke var noget for mig. Soft Cells Tainted Love kan jeg rigtig godt lide, men de andre numre jeg lyttede til var... off? På en eller anden måde føler jeg i hvert fald ikke jeg helt forstår det band og deres lyd. Er det bevidst at sangeren skal køre lidt sin egen ting i forhold til instrumenteringen?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#3025 Benway 13 år siden

#3024 Soft Cell går nu også for at være lidt af et one-hit wonder, hvor Tainted Love er det eneste virkelig gode, så det er ikke så sært, hvis du også opfatter det sådan. Til gengæld er det så også et totalt uopslideligt nummer. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3026 BN 13 år siden

Collateral (3024) skrev:
Det eneste jeg synes var direkte dårligt var Boytronic, som slet slet ikke var noget for mig.

Det kan jeg godt forstå. Det var også kun dengang i firserne at jeg selv lyttede til dem. Idag siger de mig ikke ret meget, men jeg tænkte bare, at jeg ville nævne dem, nu jeg alligevel var i gang med tyske bands. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3027 Collateral 13 år siden

Benway (3025) skrev:
#3024 Soft Cell går nu også for at være lidt af et one-hit wonder, hvor Tainted Love er det eneste virkelig gode, så det er ikke så sært, hvis du også opfatter det sådan. Til gengæld er det så også et totalt uopslideligt nummer. :)

Godt at høre jeg ikke har misforstået et eller andet grundlæggende :)

BN (3026) skrev:
Det kan jeg godt forstå. Det var også kun dengang i firserne at jeg selv lyttede til dem. Idag siger de mig ikke ret meget, men jeg tænkte bare, at jeg ville nævne dem, nu jeg alligevel var i gang med tyske bands. ;-)

Også fint at lytte til dem, så fik jeg selv mulighed for at tage stilling dem jo.

-

Og så lytter jeg i øvrigt til David Lynch her:
http://www.pitchfork.com/news/43525-david-lynch-an...
Gravatar

#3028 BN 13 år siden

Collateral (3024) skrev:
Yello

Hvis du vil have et billede af bredden i Yellos musik, så vil jeg anbefale dig at lytte til følgende numre:

det melankolske, filmmusik-agtige (til tider på grænsen af klassisk musik):

[url= Ouvert[/url]

[url=

[url= Thunder[/url]

det lettere jazzede eller swing-agtige:

[url=

[url= in Blue[/url]

synthpop-ballader:

[url= Course I'm Lying[/url]

tre af deres mest arketypiske popnumre:

[url= Games[/url]

[url= Dr Hirsch[/url]

[url= Cry[/url]

det latin-poppede:

[url= Calling[/url]

heavy-rock-style:

[url= Senor the Hairy Grill[/url]
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3029 Castanea 13 år siden

[url= Eno - An Ending (Ascent)[/url]

Hvor mange film er dette mesterværk efterhånden blevet brugt i?
Gravatar

#3030 Bobby Singer 13 år siden

Black Water - Doobie Brothers:
Idjit

Skriv ny kommentar: