Gravatar

#3231 JannikAnd 13 år siden

#3230 - Niksen biksen, Karen Blixen! Så jeg håber at have tid senere på måneden.
Gravatar

#3232 Castanea 13 år siden

Muldgraver (3226) skrev:
Caliban (3213) skrev:
#3212:

Nej. Jeg har fået en screener i god kvalitet, men den vises ingen steder længere, vel?

Jo, her i december vises filmen tre gange i Cinemateket:
- søn. 18., 1600
- ons. 21., 1645
- ons. 28., 2030

Ak, jeg skulle have flyttet til København i stedet. Jeg må lige se, om jeg får tid i december. Ellers må jeg nøjes med en screener, eller vente på, den udgives på DVD (hvilket ingen tilsyneladende er informeret om).
Gravatar

#3233 Muldgraver 13 år siden

Mmmmm, Karen Blixen......

Ok, så vil jeg håbe du får tid senere på måneden. Selv skal jeg se den mindst en gang mere, så det kan være vi ses til en visning. Jeg har forhåbning om at få halet en gammel ven med, som har skrevet sig en ph.d. om gentagelses-begrebet hos Kierkegaard og Nietzsche, hvorfor jeg tænker han kunne have noget spændende at tilføje oplevelsen.

Kom hid, kom hid.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#3234 JannikAnd 13 år siden

#3232 - Kære barn med mange navne, du kan sidde i smørhullet mellem Muldgraver og jeg - især hvis du medbringer et håndfuld brunsviger.

#3233 - Jeg vidste ikke, at du havde set den???
Gravatar

#3235 Sweetiebellefan 13 år siden

Garmarna - Straffad Moder & Dotter

Plumbo - Møkkamann

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#3236 Muldgraver 13 år siden

Uhhh, brunsviger. Kunne blive alle tiders smørhul det der.

Jovist, og så meget skrev jeg om den i anmeldelses-tråden:
Muldgraver skrev:
I øvrigt: A torinói ló er suveræn. Jeg har ikke noget samlet fornuftigt at sige om den lige nu, blot, en fantastisk kontrastering af den menneskelige styrke og svaghed, afklædning af legeme og ånd.
:)
Gravatar

#3237 JannikAnd 13 år siden

Muldgraver (3236) skrev:
Uhhh, brunsviger. Kunne blive alle tiders smørhul det der.

Jovist, og så meget skrev jeg om den i anmeldelses-tråden:
:)
Wow... Jeg orkede nok ikke at læse den færdig i sin tid. Det er jo en mindre afhandling, du har undfanget der :)

Har du set andet Tarr?
Gravatar

#3238 Muldgraver 13 år siden

:) Jeg kunne dog godt se frem til noget drøftelse efterfølgende, især hvad mørket i filmen betyder, når nu der er noget Nietzsche inde over. Kunne være spændende med en filosofi-belæst til at tolke med.

Jeg har set "Damnation", "The Man from London" samt "Werckmeister Harmonies", og ret begejstret for alle tre. Og så har jeg ganske vist Satantango liggende, men det er desværre sjældent jeg har de syv timer som kræves...

Jeg kan godt lide Tarrs fokus på rummet og tiden som af mennesket uafhængige størrelser, men samtidig den tilstedeværelsesintensitet som mennesket og dets historie så kan tilføje. Det harmonerer på en måde. Og så er filmenes billedside aldeles smuk.

Jeg synes også at fornemme en vis begejstring hos dig?
Gravatar

#3239 Skeloboy 13 år siden

Muldgraver (3238) skrev:
Jeg kunne dog godt se frem til noget drøftelse efterfølgende, især hvad mørket i filmen betyder

Så er dette helt sikkert den rette tråd! ;)

De tre film, du har set, er også de tre bedste IMO...har dog ikke set hesten endnu.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#3240 Collateral 13 år siden

Laver en julemusiksliste og forsøger at indføre lidt alternative ting derpå også... skal jeg nok få ballade for når vi engang når juleaften.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: