Nu har jeg hørt fra TRON: Legacy albummet i gennem og jeg kan lide hvad jeg hører. Skal desværre i seng nu, men skal helt sikkert høre det igen i morgen tidlig på vej på arbejde. Det er .. hmm, forførende og dragende.. Svært at sætte ord på følelser skabt via musik..
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Norma Jean og As I Lay Dying har jeg også hørt om, men aldrig haft lyst til at udforske. Især sidstnævnte skulle dog have hittet gevaldigt, ikke sandt?
Jo, det har de. Dette er et af deres største hit:
Problemet med en kristen metal-genre er vel lidt, at den ikke betegner musikken. Der findes kristen metal indenfor alle genrer jo. Der er jo også andre herlige genre som black/funeral doom metal(Nortt), neo-klassisk metal(Yngwie Malmsteen) og nintentocore!(Rolo Tomassi) :)
#3363 Catchy nummer, ganske fængende. Jeg må dog indrømme, det stadig ikke er min smag, selvom jeg godt kan anerkende kvaliteterne. Dejlige koncertbilleder i øvrigt, god aggression og energi.
Ja, vi er nok vante med at definere musikken ikke teksterne. Man kunne vel sige at når kristen kommer foran genren, har vi at gøre med en sub-genre, altså en genre inden for genren... Jeg går ud fra det er derfor man ser genre-betegnelser som "kristen", "satanisk" "hair" blive mere og mere irrelevante, fordi de fleste efterhånden er enige om, at det er musikken som betyder mest og er den egentlige identifikationsinstans. Og nogle gange suspenderer vi vel også genrerne til musikkens fordel, fordi den så kan have lov til at være visionær uden at blive sat for meget i bås.
Heheh, nintendocore, den måtte jeg lige slå op. Og youtube lidt Rolo Tomassi. Spøjst.
Norma Jean er et af de få metalcore bands, jeg rent faktisk godt kan lide. Deres første album med den gamle forsanger, er stadig det bedste, hvor de ellers gør flittigt brug af dissonante toner og lignende klicheer, som jeg ellers hader ved genren. Aner ikke hvor jeg godt kan lide det lige præcist med det band.
Efter det udgav de en række lortealbums, indtil de på deres seneste fandt en ny stil. Her gør de brug af lidt emo, noget som jeg igen hader i de fleste bands, men som jeg faktisk synes lykkedes for dem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#3361 Bony 13 år siden
#3362 Fellaheen 13 år siden
[url= - Wooden Pints
[/url]
#3363 Skeloboy 13 år siden
Jo, det har de. Dette er et af deres største hit:
Problemet med en kristen metal-genre er vel lidt, at den ikke betegner musikken. Der findes kristen metal indenfor alle genrer jo. Der er jo også andre herlige genre som black/funeral doom metal(Nortt), neo-klassisk metal(Yngwie Malmsteen) og nintentocore!(Rolo Tomassi) :)
#3362 - Korplikaani er fin nok :)
#3364 Sweetiebellefan 13 år siden
#3365 Muldgraver 13 år siden
Catchy nummer, ganske fængende. Jeg må dog indrømme, det stadig ikke er min smag, selvom jeg godt kan anerkende kvaliteterne. Dejlige koncertbilleder i øvrigt, god aggression og energi.
Ja, vi er nok vante med at definere musikken ikke teksterne. Man kunne vel sige at når kristen kommer foran genren, har vi at gøre med en sub-genre, altså en genre inden for genren... Jeg går ud fra det er derfor man ser genre-betegnelser som "kristen", "satanisk" "hair" blive mere og mere irrelevante, fordi de fleste efterhånden er enige om, at det er musikken som betyder mest og er den egentlige identifikationsinstans. Og nogle gange suspenderer vi vel også genrerne til musikkens fordel, fordi den så kan have lov til at være visionær uden at blive sat for meget i bås.
Heheh, nintendocore, den måtte jeg lige slå op. Og youtube lidt Rolo Tomassi. Spøjst.
#3366 Muldgraver 13 år siden
Heheheh, nydelig video.
#3367 Lord Beef Jerky 13 år siden
Efter det udgav de en række lortealbums, indtil de på deres seneste fandt en ny stil. Her gør de brug af lidt emo, noget som jeg igen hader i de fleste bands, men som jeg faktisk synes lykkedes for dem.
#3368 Lord Beef Jerky 13 år siden
#3369 Castanea 13 år siden
Прыг-скок: детские песенки
Сто лет одиночества
#3370 Skeloboy 13 år siden
Der er masser af godt metalcore, men meget af det er selvfølgelig ens.
Heaven Shall Burn er en af de fede :) og især Darkest Hour, som nok er et af mine favoritband også...og Poison The Well er ganske fedt også.