Gravatar

#3661 Castanea 13 år siden

Benway (3660) skrev:
Jeg elsker Tom Waits, og det er svært at vælge mellem så mange gode skiver, men jeg synes i hvert fald, den er blandt de bedste.

Man kan vel med rimelighed betragte Blood Money som et produkt af hans samlede diskografi, kan man ikke? Jeg er ikke videre velbevandret i hans musik, men referencerne til Frank's Wild Years samt den jazzede uforsætlighed, han bestræbte, er tydelig. En gestus til eller et gensyn med Waits' musikalske vrøvl (hvilket er det mest menneskelige og betagende af slagsens) om man vil.
Gravatar

#3662 MMB 13 år siden

Caliban (3658) skrev:
Øv, det kan jeg ikke. Jeg har en aftale med nogle... mennesker. :( Jeg må bare købe den på BD.

Tsk!
Gravatar

#3663 Benway 13 år siden

#3661 Well de sidste par albums har en tendens til både at pege mod de gamle sjælere, og mod de mere vilde, så jeg vil mene det er en generel udvikling. De to trives godt i selskab med hinanden. :)

Men både Blood Money og følge-albumet Alice er nogle af de Waits-plader, jeg hyppigst sætter på. Musikken på begge er oprindelig lavet til teaterforestillinger, og rent musikalsk var det en ekstremt spændende periode.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3664 frankdrebin 13 år siden

Sidder og lytter til et band jeg var nede og se på Kulisselageret i Horsens.. De hedder Sons of Moksha, er er fantastiske live! Prøv at tjekke det ud! De har en dygtig guitarist og trommeslager! Deres lyd for mig, er i stil med Queens of the Stoneage

Der er godt nok kun et nummer lagt ud endnu, men det er til gengæld også et udemærket et af slagsen :)

Facebook
Gravatar

#3665 Castanea 13 år siden

Clark - Open

http://grooveshark.com/s/Open/4yB7gY?src=5

Mhm, det er nærmest en John Zornsk form for IDM.
Gravatar

#3666 Benway 13 år siden

Er kommet i Duran Duran-humør og genoplever, hvor mange uimodståelige sager de har fået lavet.

Min yndlingssang er deres er dog uundgåeligt [url= Chauffeur[/url] som er en herlig skæv og kras sag. Videoen blev aldrig noget stort hit på MTV af ret åbenlyse årsager. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3667 Hr. Nielsen 13 år siden

Benway (3666) skrev:
Duran Duran-humør
Blev de egentlig ikke regnet lidt for et boy-band tilbage i 80'erne? Jeg husker i hvert fald kun piger der hørte dem, men det var måske blot i de kredse jeg bevægede mig?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#3668 Benway 13 år siden

Lidt måske, men der var mange drenge i min omgangskreds, der også kunne lide dem. Jeg tror ikke, det var helt så kønsopdelt på det tidspunkt. Overstående video har temmelig sikkert henvendt så mere til det mandlige køn. :)
Gravatar

#3669 BN 13 år siden

Benway (3666) skrev:
Er kommet i Duran Duran-humør og genoplever, hvor mange uimodståelige sager de har fået lavet.

Min yndlingssang er deres er dog uundgåeligt [url= Chauffeur[/url] som er en herlig skæv og kras sag. Videoen blev aldrig noget stort hit på MTV af ret åbenlyse årsager. :)

Jeg kunne og kan stadig ikke lide ret meget af Duran Durans tidlige materiale. Men nummeret 'Wild Boys' ([url] er særdeles modne, ikke boy band-agtige, ja, kort sagt fantastiske numre. For mig er det nyklassikere.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3670 BN 13 år siden

Benway (3666) skrev:
Min yndlingssang er deres er dog uundgåeligt [url= Chauffeur[/url] som er en herlig skæv og kras sag.

Tak for linket. Det nummer har jeg ikke hørt før, men det er helt klart også blandt det bedste jeg har hørt fra bandet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: