Gravatar

#3681 BN 13 år siden

[quote=Thomas E. Nielsen (3680)]Jeg kan ellers godt komme med et par bud på sådanne, men tvivler på de falder i jeres mere syntetiske avantgarde smag (sagt med et smil naturligvis:-D

De første fem numre hører til den slags musik, der med sine banaliteter virkelig generer mine ører. Men du reddede den lige til på målstregen med det sjette nummer: Billy Idol, som jeg havde et par vinyl-albums med dengang i 1980'erne, og hvis bedste numre (deriblandt 'Dancing with myself') stadig hører til noget af det bedste rock'n'roll/pop der er lavet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3682 Hr. Nielsen 13 år siden

Det er 'banaliteter' jeg så kan lide, selv om et par af dem dog ikke tæller blandt favoritterne. Billy Idol er vi dog enige om.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#3683 BN 13 år siden

Thomas E. Nielsen (3682) skrev:
Det er 'banaliteter' jeg så kan lide, selv om et par af dem dog ikke tæller blandt favoritterne. Billy Idol er vi dog enige om.

Hehe ... Jeg var bare hæmningsløst ærlig.

Mine favoritbands fra 1980'erne er IDAG:

Talk Talk
Yello

Derudover er der et helt ocean af udvalgte eller håndplukkede numre fra både den ene og den anden kunstner som jeg også finder fantastiske.

Dengang i 80'erne var mine favoritbands: Depeche Mode, Kraftwerk, OMD og Simple Minds
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3684 Benway 13 år siden

#3680 Og lige pludselig lød verden som da jeg var knægt igen. :) Metallica hørte jeg meget dengang, men jeg kørte træt i dem. Jeg har dog stadig en svaghed for Huey Lewis And The News og Billy Idol.

Ellers så har jeg jo genhørt en masse Blondie på det sidste som du jo ved. I mine ører lyder deres musik fuldstændig lige så frisk og uimodståelig nu, som den gjorde dengang.

[url=
[url=
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3685 Hr. Nielsen 13 år siden

BN (3683) skrev:
Hehe ... Jeg var bare hæmningsløst ærlig.
Også fint nok, det ser jeg hellere og værdsætter jeg:) I øvrigt er der ingen grund til at nægte det, jeg har jo en ganske banal smag (den er dog min egen:), hvis jeg dog tillader mig at bruge ordret uden en negativ klang. Jeg elsker f.eks. sange som dem her og de kan om nogen da betegnes som banale og alligevel er det sange jeg ville rate 10/10:

BN (3683) skrev:
Depeche Mode, Kraftwerk, OMD og Simple Minds
Og jeg har aldrig været med på den bølge, som var de store navne blandt mange 'popdrenge' i mine teenageår og mange jeg kendte også hørte. Simple Minds kunne jeg nok bedst klare. Depeche Mode fandt jeg rædselsfulde, men er siden tøet lidt op og finder dem i dag okay.

Gravatar

#3686 Hr. Nielsen 13 år siden

Benway (3684) skrev:
Ellers så har jeg jo genhørt en masse Blondie på det sidste som du jo ved.
Jeps og de har også ligget længe som en fast del af playlisten på min Ipod (dog ikke lige for tiden, hvor jeg har haft et Elvis-flip takket være en snak med BN:), som du måske husker. Blondie 'forelskede' jeg mig i allerede som barn, da jeg så dem optræde i tysk Tv:)
Gravatar

#3687 Muldgraver 13 år siden

[url= begyndt[/url]
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#3688 Benway 13 år siden

#3685 Heh det er så lige omvendt her. :) Simple Minds har jeg aldrig brudt mig synderligt om. Depeche Mode kan jeg godt lige, men Kraftwerk og OMD elsker jeg fuldstændigt.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3689 Hr. Nielsen 13 år siden

Benway (3688) skrev:
Kraftwerk og OMD elsker jeg fuldstændigt.
Det mener jeg godt at huske at du har sagt. De er sikkert også gode, hvis man har smag for lyden. Jeg var (er!) nok blot mere en bondrøv, der mest hørte røvballerock (gør jeg såmænd stadig:). Jeg husker dog altid mig selv på at holde hjerte og hjerne åben for andet, så du må endelig gerne præsentere mig for noget:)
Gravatar

#3690 dyg 13 år siden

Lytter til lidt Tool, Puscifer og Carina Round, mens jeg mentalt forbereder mig på weekend!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: