Jeg må vedgå, at Talk Talk nok tager førstepladsen for mit vedkommende.
Altså blandt firser-bands? I så fald er vi ret enige. Det firser-band, der idag står mit hjerte allernærmest (og med uformindsket kraft), er Talk Talk. Det er fuldstændig tidløs musik.
Benway (3720) skrev:
#3716 Tak for med-lyt. Jeg har ikke Junk Culture, men den er bestilt nu. :)
Du skal blot have i tanke, at 'Junk Culture' er et af OMD's mere poppede albums. Personligt finder jeg, at albummet er en noget blandet fornøjelse. Udover titelnummeret kan jeg bedst lide 'Never Turn Away'.
#3721 Det regner jeg også lidt med. Dazzle Ships som de lavede lige inden er et fremragende og eksperimenterede album, men den blev en total økonomisk fiasko, da den blev udsendt, så de var tvunget til at skabe nogle mere kommercielle ørehængere for ikke at gå helt rabundus. Det var dog vist først lidt senere, at det begyndte at gå helt galt.
Skal jeg høre noget 80er musik, så er det i øjeblikket New Order jeg lytter en del til. Man kan godt høre at de på debuten stadigvæk lyder tilnærmelsesvis ligesom Joy Division. En lyd som jeg synes de efterhånden distancerede sig fra, uden at dette på noget måde er en negativ ting.
#3726 Får mig næsten til at knibe en tåre, når jeg hører intensiteten, råheden, indlevelsen bag sådan et nummer og så slår over på et vilkårligt radio program og hører ugens uundgåelige lort! Det nummer er bare så godt!
Jeg gav gerne koncertpris for at opleve blot [url= nummer i den version live[/url].
#3727 Ja for pokker. Jeg priser mig lykkelig for at de i sin tid valgte at fortsætte efter Ian Curtis' død. Og ikke mindst at de fortsatte efter de hug de fik for debutten, som så siden hen er blevet rost til skyerne.
#3721 BN 13 år siden
#3722 Lord Beef Jerky 13 år siden
#3723 Benway 13 år siden
#3722 [url= er noget mere mandigt til dig. ;)
#3724 Richard Burton 13 år siden
[url= away[/url]
#3725 Benway 13 år siden
#3726 Slettet Bruger [2385360035] 13 år siden
[url=
#3727 Richard Burton 13 år siden
Jeg gav gerne koncertpris for at opleve blot [url= nummer i den version live[/url].
#3728 Slettet Bruger [2385360035] 13 år siden
#3729 Richard Burton 13 år siden
#3730 Collateral 13 år siden