Gravatar

#3901 Muldgraver 13 år siden

[url= - Aeons Elapse[/url]
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#3902 JannikAnd 13 år siden

Som opvarmning til koncerten om et par måneder:

[url= Hand - Story and Pictures[/url]
Gravatar

#3903 Castanea 13 år siden

#3901:

Ah, death/doom og æoner fra oceanernes vande... hvilken slyngende fryd! Drages der direkte paralleler til Melville og Poe, eller er de blot atmosfæriske inspirationskilder?
Gravatar

#3904 Muldgraver 13 år siden

JannikAnd (3902) skrev:
Som opvarmning til koncerten om et par måneder

Yes, det bliver fantastisk!

Et dejligt band. Ja, der drages direkte paralleller. Jeg har ikke selv læst lige de værker af Poe og Melville som de har ladet sig inspirere af, og er stadig i gang med min første gennemlytning af "The Giant", men deres første album "The Call of the Wretched Sea" benytter sig meget direkte af "Moby Dick", og er i det hele taget et vidunderligt album (som genremæssigt meget sigende betegnedes "nautic funeral doom").
Gravatar

#3905 JannikAnd 13 år siden

Muldgraver (3904) skrev:
Yes, det bliver fantastisk!
Du skal også afsted? Skal vi gribe et par øl inden koncerten?
Gravatar

#3906 Muldgraver 13 år siden

Jeps, Woven Hand er ret gode på plader, men sublime live :) Jeg har faktisk tænkt på at skulle give dig et heads up flere gange, men har altid været usselt glemsom, når det gjaldt... Glad for du selv har hørt om koncerten.

Jeg skal af sted med en anden ven, så vil lige høre ham, hvad planerne er forinden, men ellers vil et par øl forinden være helt på sin plads :)
Gravatar

#3907 JannikAnd 13 år siden

Muldgraver (3906) skrev:
Jeps, Woven Hand er ret gode på plader, men sublime live.
Ja, deres plader er ikke i samme klasse som 16 Horsepower. Men mindre kan også gøre det.

Muldgraver (3906) skrev:
Jeg skal af sted med en anden ven, så vil lige høre ham, hvad planerne er forinden, men ellers vil et par øl forinden være helt på sin plads :)
Jeg skal selv afsted med en god ven, men det kunne være hyggeligt at nappe et par øl før eller efter. Evt. på McKluud rundt om hjørnet.
Gravatar

#3908 Muldgraver 13 år siden

Helt enig angående 16 Horsepower.

Og helt enig angående øllerne. Jeg vender tilbage desangående :)
Gravatar

#3909 Castanea 13 år siden

#3904:

Tak for anbefalingen. Jeg kan se, at de endda gengiver Melvilles tekst ordet i flere af numrene. I det følgende benyttes Ahabs dramatiske tale fra kapitel 36 for eksempel:

En selvklar cementering af det irrationelle individ versus den destruktive natur, hvilken bandet tager overbevisende til sig, må jeg sige. Den uopløselige (eller ikke-adskillende) pagt vil i sandhed knuse individet!
Gravatar

#3910 Skeloboy 13 år siden

Har haft denne på hjernen, så nu skal den høres:

[url= - Kill A Celebrity[/url]
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: