Nej, desværre. Men jeg er netop hjemvendt fra en tur i Møre og Romsdal. Det er et fylke, der næsten grænser sig op mod Nordland. Jeg har dog planer om at skulle længere op nordpå, evt. næste sommer. En tur til Troms fylke eller måske en af de to Trondelag burde være sjælerensende :)
Ja det håber jeg bestemt på :) Jeg har vist stået på ski et par gange i Møre og Romsdal, men aldrig oplevet det nordlige Norge om sommeren. Så jeg glæder mig bestemt og bor kun nogle af tredive kilometer væk fra Hamsuns barndomshjem, som måske kunne være en pilgrimsfærd værd :)
Ja det håber jeg bestemt på :) Jeg har vist stået på ski et par gange i Møre og Romsdal, men aldrig oplevet det nordlige Norge om sommeren. Så jeg glæder mig bestemt og bor kun nogle af tredive kilometer væk fra Hamsuns barndomshjem, som måske kunne være en pilgrimsfærd værd :)
Der venter dig helt sikkert en dejlig oplevelse. Jeg var selv i Lom, Gudbrandsdal, hvor Hamsun er vokset op, og jeg fik da også et glimt at hans statue. Men jeg fik desværre ikke set hans barndomshjem. Lom i sig selv er dog en fornøjelig oplevelse med store naturskønne arealer og små lokalsamfund præget af totalt identiske hytter. En slags samisk parcelhuskvarter :) Men sørg for at vandre i fjeldenes højere luftlag og drik det klare vand fra vandfaldenes (foss) kilder. Det er sjælelig nektar :)
Kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så uenig over en anmeldelse. Er stort set uenig i alle hans kritikpunkter af Howard Shores "Lord of the Rings" soundtrack: http://politiken.dk/kultur/musik/anmeldelser_klass...
Kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så uenig over en anmeldelse. Er stort set uenig i alle hans kritikpunkter af Howard Shores "Lord of the Rings" soundtrack: http://politiken.dk/kultur/musik/anmeldelser_klass...
Brækkede mig til sidst.
"Hvis jeg skulle vælge, så vil jeg holde med skurken Mordor"
Han har ikke engang styr på historien, silly bean
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#3931 Fellaheen 13 år siden
#3932 JannikAnd 13 år siden
#3933 Sweetiebellefan 13 år siden
#3934 Richard Burton 13 år siden
#3932 Set Hamsun med Max?
#3935 Castanea 13 år siden
#3936 Collateral 13 år siden
#3937 JannikAnd 13 år siden
#3938 Castanea 13 år siden
Ja, ja, ja! 22 gange sprudlet, uhørt og overvældet meningsløshed.
#3939 MMB 13 år siden
#3940 Batsy 13 år siden
Brækkede mig til sidst.
"Hvis jeg skulle vælge, så vil jeg holde med skurken Mordor"
Han har ikke engang styr på historien, silly bean