Gravatar

#3941 Castanea 13 år siden

Hvorfor skal den overgeneraliserende opfattelse, at man enten forguder eller hader episke værker, altid gøre sig gældende? For mig udmærker musikken sig ikke specielt godt uden for biografen, og Liv Tylers sungne banaliteter er noget af en prøvelse, men anmeldelsens udgangspunkt i et wagnersk perspektiv er tåbelig. I øvrigt forkætrer Hornung næsten det fordringsløse eventyr, hvilket er lidt sørgeligt.

Howard Shores bedste musik findes i Cronenberg-film som Naked Lunch.
Gravatar

#3942 Ericmase 13 år siden

Foeller (3939) skrev:
Kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så uenig over en anmeldelse. Er stort set uenig i alle hans kritikpunkter af Howard Shores "Lord of the Rings" soundtrack: http://politiken.dk/kultur/musik/anmeldelser_klass...

Har aldrig været så uenig i en musik-anmeldelse!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#3943 Michael Andersen 13 år siden

Har I hørt den da?

Jeg har ikke selv hørt den, men har igennem tiderne stødt på en del fesne fortolkninger af fantastisk filmmusik, så det er muligt at denne indspilning heller ikke er noget at juble over.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3944 MMB 13 år siden

Men et af de mange problemer med hans anmeldelse er, at han ikke rigtig skelner nok mellem denne fortolkning af Howard Shore og så Howard Shores originale musik. For mig virker det dog ret klart, at de kritikpunkter, han kommer med, også henvender sig til Howard Shores originale soundtrack.
Gravatar

#3945 Michael Andersen 13 år siden

Ja, jo, måske. Han tager nok udgangspunkt i denne udgave men kører rundt i alt muligt.

Nogen god anmeldelse er det i hvert fald ikke. Han indrømmer tilmed, at han ikke gør sit arbejde ordentligt: "I biografen lagde man ikke voldsomt mærke til musikken til ’Ringenes herre’. Det værste er, at det gør man heller ikke hjemme i stuen, fjernt fra biografen." ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3946 Zombi 13 år siden

Lidt forskelligt fra Batman: TAS. Stadig den bedste version af Batman på film/tv. Banker Nolan sønder og sammen både hvad angår historien, skildringen af Gotham, håndteringen af Batman/Bruce Wayne og specielt musikken, der bare får Zimmers kompositioner til at fremstå endnu mere retarderede og primitive.

Shirley Walker satte virkelig standarden på det punkt.
Gravatar

#3948 JannikAnd 13 år siden

Castanea (3947) skrev:
Beth Gibbons - L'annulaire
Hvad synes du om hendes album Out of Season med Rustin Man? Personligt vægter jeg det højere end Portishead...
Gravatar

#3949 dyg 13 år siden

She & Him, diverse numre på diverse youtube playlists.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3950 Castanea 13 år siden

JannikAnd (3948) skrev:
Hvad synes du om hendes album Out of Season med Rustin Man?

Nej, men jeg skal helt sikkert tjekke det ud!

Skriv ny kommentar: