Gravatar

#4131 MMB 11 år siden

[url= Cash - The Man Comes Around[/url]

Intet mindre end mesterligt!
Gravatar

#4132 Snaden 11 år siden

Benway (4130) skrev:
Hørte det sidst "Krydseren" gik i biografen, og det er virkelig fremragende. Jeg har efterhånden set den mange mange gange - og holdt sågar foredrag bl.a. om "Potemkin" for nyligt - men det er uden tvivl den største oplevelse, jeg har haft med filmen.

Det er som om det hele flyder sammen, og skaber en HEL oplevelse. Jeg er med dig....det er smukt!
Gravatar

#4133 Snaden 11 år siden

Men hov vent....holder du fordrag om film? Det er lidt mere niche, kunne jeg forestille mig, men hvordan og hvorledes?? (jeg spørger af ren og skær nysgerrighed, fordi jeg er filmnørd...) :)
Gravatar

#4134 Benway 11 år siden

Snaden (4133) skrev:
Men hov vent....holder du fordrag om film? Det er lidt mere niche, kunne jeg forestille mig, men hvordan og hvorledes?? (jeg spørger af ren og skær nysgerrighed, fordi jeg er filmnørd...) :)

Ja, det er kun meget spordisk, men det er bestemt noget, jeg gerne vil gøre oftere. Det var i den her forbindelse.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4135 Snaden 11 år siden

Fedt, Benway! Det vil jeg da holde øje med i nyhedssektionen.
Gravatar

#4136 BN 11 år siden

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4137 Hr. Nielsen 11 år siden

Benway (4130) skrev:
Hørte det sidst "Krydseren" gik i biografen, og det er virkelig fremragende.
Også her og må indrømme, at jeg blev positivt overrasket over at det passede så godt til filmen (jeg kan nemlig være ret konservativ mht ny og 'nymodens' musik til gamle film:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#4138 Snaden 11 år siden

Det er en smuk plade. Den er udgivet i "kun" 350 eksemplarer på vinyl. Et dejligt stykke kultur, som enhver med en pladespiller burde eje. :)
Gravatar

#4139 Benway 11 år siden

Thomas E. Nielsen (4137) skrev:
Også her og må indrømme, at jeg blev positivt overrasket over at det passede så godt til filmen (jeg kan nemlig være ret konservativ mht ny og 'nymodens' musik til gamle film:)

Jeg plejede at have det på samme måde, men efter flere og flere gode oplevelser med moderne lydspor, er jeg blevet tiltagende åben overfor ideen. Det kommer selvsagt også an på filmens type. Jeg har f.eks. den her udgave af "Das Cabinet des Dr. Caligari", og efter at have hørt både det originale og det nye lydspor fra dvden, er der slet ingen tvivl om, at det altid er det nye, jeg vælger, når jeg genser filmen. Filmen fremstår bare meget mere levende og uhyggelig med det.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4140 Hr. Nielsen 11 år siden

#4139 Hvis det er lavet med respekt, kan det også fungere. Men du har ret i at det kommer an på filmens type, men også valg af musik naturligvis. Den du her fremhæver, er det også en mere moderne type musik?

Hvilken berømmede stumfilm var det engang jeg så på DR for mange år siden, hvor jeg endte med at slukke, da musikken, som var ny, var mig så enerverende at jeg ikke kunne holde det ud? Bilder mig ind det var enten Metropolis eller Nosferatus? Kan det mon passe??? Nå, uanset så var musikken til Potemkin forbavsende velfungerende og filmen overraskede mig også positivt, ved at være ekstremt fængende.
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: