Gravatar

#4191 Hr. Nielsen 11 år siden

Collateral (4188) skrev:
Ham Billie Joe kan sgu også noget rent lyrisk.
Det kan han og lytter man godt efter, synes jeg man opdager at flere af teksterne kan virke mere finurlige og skæve, end man først antager. Har du nogle numre, som du ville fremhæve?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#4192 Collateral 11 år siden

Thomas E. Nielsen (4191) skrev:
Det kan han og lytter man godt efter, synes jeg man opdager at flere af teksterne kan virke mere finurlige og skæve, end man først antager. Har du nogle numre, som du ville fremhæve?

The Forgotten, Brutal Love, Stray Heart, Amy, Oh Love, Fell for You og Walk Away er dem der falder mig ind. Den eneste jeg umiddelbart ikke kan lide er Nightlife.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4193 MOVIE1000 11 år siden

Hører en del Robyn for tiden, er generalt ikke til elektromusic, men hendes stemme bliver brugt som en del af musikken hvilket er ret feedt lavet, og je gkan lide hendes stil og tekster ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4194 Pécuchet 11 år siden

[url= Зиверс - Аннабель[/url]

Helvede. Lad det være den tilstand af mangfoldighed bundet og bandende. Således med alt dit; du har ingen anden ret end at gøre din vilje. Gør den, og ingen anden skal sige nej.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#4195 Snaden 11 år siden

[url= - Jeg Faller[/url]
Gravatar

#4196 BN 11 år siden

Thomas E. Nielsen (4187) skrev:
#4185 Meget enig og der er vitterligt mange fede rocksange på!

Deres forsanger Albert Brown, hvis uskolede (sorry:) stemme, lyder nu også meget i den retning;)

Dér er jeg så uenig - der er sandelig ingen der lyder som Elvis! Men selve nummerets struktur er noget af det samme.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4197 Hr. Nielsen 11 år siden

BN (4196) skrev:
der er sandelig ingen der lyder som Elvis!
Det er jeg enig i, men man kunne få indtrykket af at sangeren dog A. Enten prøver eller B. Rent tilfældigt har en stemme i denne eksotiske retning (men måske ikke selv er klar over dette;)

Det med strukturen ved jeg ikke meget om. De 3, 4 akkorder jeg har kunne plimme på en guitar, har jeg aldrig formået at løfte over 'Hjulene på bussen' i slow motion og pauseskift-stil. Jeg har gjort mange mindre børn glade, dengang jeg for mange år siden arbejdede i en børnehave. Siden lagde jeg dog karrieren på hylden, for at skåne andres hørelse har siden kun optrådt en enkelt gang (som Elvis i amatør-teater;)
Gravatar

#4198 BN 11 år siden

Thomas E. Nielsen (4197) skrev:
Det er jeg enig i, men man kunne få indtrykket af at sangeren dog A. Enten prøver eller B. Rent tilfældigt har en stemme i denne eksotiske retning (men måske ikke selv er klar over dette;)

Well ... Jeg har ladet mig oplyse om, at sangeren rent sangteknisk finder inspiration hos både Elvis, Bryan Ferry, Lars H.U.G. og Jim Kerr (forsangeren i Simple Minds). ;-)

Så det er selvfølgelig ikke helt umuligt, at hans stemme skulle give associationer i en eller flere af disse retninger ... altså for dem der ellers kan holde ud at høre på hans brægen. hehe
Gravatar

#4199 Hr. Nielsen 11 år siden

BN (4198) skrev:
Elvis, Bryan Ferry, Lars H.U.G. og Jim Kerr
Ferry jo, de to næste måske, men ved ikke helt om jeg hørte dem. Jeg kom også lidt til at tænke på ham her:

Men det er selvfølgelig også meget Elvis-like!
Gravatar

#4200 BN 11 år siden

#4199:

Gode, "gamle" Chris Isaak. Jo, hans bedste sange er afgjort også en inspiration.

Skriv ny kommentar: