#835: I forhold til deres to første album er den desværre noget skuffende. Altså, det er et udemærket album, men noget letforglemmelig og den mangler den "kant" og energi som de to første album havde. Når de to første album efter min mening var så fantastiske, ja så er det noget skuffende med et album der kun er udemærket.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg har også hørt det igennem og synes egentlig det er ganske fint, hverken bedre eller dårligere end de to tidligere albums. Det er dog først og fremmeste anerledes. Det er blevet produceret af Josh Homme (fra Queens of the Stone Age), i hvert fald på nogle af numrene. Dette kan også tydeligt høres. Det er ikke ligeså aggresivt som de to andre albums, men køres i et mere afslappet tempo og ikke mindst mere dunkel atmosfære. Væk er de sjove ordspil og der er også umiddelbart færre sing-a-long sange. Det er ikke ligeså let tilgængeligt som de to andre, men vidner i højere grad om at de er blevet mere modne som et band (dog stadigvæk ikke i nærheden af The Beatles :)). Dog er der stadigvigvæk noget velkendt ved bandet, hvilket ikke mindst personificeres i form af forsanger Alex Turner's Yorksshire accent.
Førstesinglen "Crying Lightning" er det nærmeste man kommer på noget der kunne høre til på en af deres tidligere albums. "Pretty Visitors" er nok det mest aggresive der er på albummet, men det skifter også konstant tempo og har en mørk klang.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#831 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#832 filmz-Narniabæver 15 år siden
#833 Bony 15 år siden
Oh yes, fedt nummer. Jeg glæder mig SÅ meget til det nye album OG koncerten i oktober. ;)
#834 Kruse 15 år siden
#835 Bony 15 år siden
#836 Kruse 15 år siden
#837 Bony 15 år siden
#838 filmz-jonasgr 15 år siden
Førstesinglen "Crying Lightning" er det nærmeste man kommer på noget der kunne høre til på en af deres tidligere albums. "Pretty Visitors" er nok det mest aggresive der er på albummet, men det skifter også konstant tempo og har en mørk klang.
'Cause I'm evil"
#839 filmz-Narniabæver 15 år siden
#840 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"